Az elmúlt években jelentősen változott az internetezők hirdetésekkel szembeni viselkedése. Míg a spamekkel szemben egyértelműen elutasítóak, addig a hírlevelek esetében elfogadják a reklámokat.
A Nielsen Norman Group által végzett felmérés szerint a felhasználók ma már egyértelmű különbséget tudnak tenni a kéretlen és a megrendelt emailek között. A leveleket pedig ennek megfelelően kezelik, és az ismeretlen feladó levelek döntő többségét olvasatlanul törlik.
A tanulmány felhívta ugyanakkor arra is a figyelmet, hogy a hírlevelekkel szemben is egyre magasabb követelményeket támasztanak az internetezők. A megrendelt levelek is könnyen a spamek sorsára juthatnak abban az esetben, ha nem kellően informatívak, nem tartalmaznak az olvasók számára releváns információkat. Az is az elutasítás oka lehet, ha a hírlevelek rendszertelenül érkeznek.
Elutasítóan viselkednek a netezők ugyanakkor a kéretlen hírlevelekkel szemben, továbbá azt is rendkívűl zavarónak tartják, ha pop-up reklámokkal tűzdelt oldalra mutató link található az emailekben.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Email marketing kontra spam
Nem spam, e-mail marketing!
A hirlevelekben szereplő reklámokat elfogadják a netezők
Az elmúlt években jelentősen változott azinternetezők hirdetésekkel szembeni viselkedése. Míg a spamekkel szemben egyértelműen elutasítóak, addig a hírlevelek esetében elfogadják a reklámokat.