A tervek szerint a Malév New York-i járatán előre meghatározott számú széket vásárol az egyik amerikai légitársaság. Ha sikerül nyélbe ütni az üzletet, akkor az amerikai út minimum nullszaldós lehet, összességében pedig körülbelül évi egymilliárd forinttal csökkenhet a hosszú távú járatok okozta veszteség.
Az utóbbi területre való fokozott koncentrációt jelzi, hogy a cég várhatóan idén augusztusban beindítja pekingi járatát is.
Mint ismert, tavaly szeptemberben Sándor László elnök-vezérigazgató még a hosszú távú járatok megszüntetését, illetve a Boeing 767-200-as repülőgépek eladását is lehetségesnek tartotta.
Az elmúlt hónapok egyébként bizakodásra adnak okot, hiszen a vártnál jobban bővült a magyar piac. Így az első negyedévben a tervezetthez képest másfél milliárd forinttal kevesebb veszteség keletkezett a Malévnál, számol be a Népszabadság.
A hosszú távú járatoknál is beleerősít a Malév
Míg tavaly a magyar légitársaságnál még a hosszú távú járatok megszüntetésének lehetősége is felvetődött, addig most egy körvonalozódó megállapodás milliárdos megtakarítást hozhat ezen a téren, írja a Népszabadság.