3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A húsvéti csokievés úgy tűnik, egy kevésbé árérzékeny tevékenység, hiszen válság ellenére is fogy a csoki, ami pedig az életkor-megosztást illeti: a fiatalabbak inkább csokit, az idősebbek pedig sonkát vásárolnak szívesebben húsvétkor.

A húsvét slágere mindig is a csokoládé és a sonka volt, a mindössze 2-3 hetes ünnepi szezonban közel 967 tonna, azaz fejenként 95 gramm édességet vásárolunk – derült ki a Nielsen Piackutató cég felméréséből. Ez azt jelenti, hogy Húsvétkor minden magyar lakos egy tábla csokoládét vagy 2-3 csokoládé figurát fogyaszt el átlagban.

A magyar fogyasztók az utóbbi években már nem az árat, hanem az értéket és a minőséget tarják elsődlegesnek, amit jól mutat az a tény, hogy 2008-ra a húsvét alatt csokoládéra költött összeg – az előző évi 2,2-ről - 2,7 milliárd forintra nőtt. Ezen értéken belül a bevonómasszából készült édességek fogyasztása mind értékben, mind pedig mennyiség tekintetében csökkent, miközben a minőségi, legalább 35 százalékban kakaót tartalmazó csokoládék fogyasztása bővült.

Mire jó a csoki?

A minőségi csokoládék helyes fogyasztásának számos pozitív élettani hatása van, ami táplálkozás-tudományi szempontból előnyös. Különösen húsvétkor fontos ugyanakkor, hogy az édességek fogyasztása mozgásban gazdag, aktív életmóddal párosuljon – világít rá az összefüggésre az Édességgyártók Szövetsége.

A húsvéti csoki és sonka témát a GfK Hungary Piackutató is körüljárta. Az ő felmérésükből az derült ki, hogy tavaly húsvétkor kevesebb csokoládéfigurát és sonkát vásároltunk összességében.

A 40 év feletti háziasszonyok által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolnak főtt-füstölt sonkát húsvétkor, míg a szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben.

Az adatok tükrében elmondható, hogy a húsvéti bevásárlások időszakában, vagyis március és április hónapokban jelentősen több sonkát vásárolunk, közel kétszeresét az átlagos mennyiségnek. 2008. március-áprilisi időszakban kis mértékben csökkent a kategória piaca az előző év hasonló időszakához képest, mintegy 3 százalékkal kevesebb húsvéti sonkát vásároltak a háztartások.

A húsvéti csokoládéfigurák iránti kereslet, mennyiségét tekintve, az elmúlt öt évben fokozatosan csökkent. 2008. március-áprilisi időszakában a magyar háztartások 16 százalékkal vásároltak kevesebbet, mint egy évvel korábban. A csökkenés egyik oka az, hogy kevesebb háztartás vásárolt húsvéti csokifigurát 2008-ban. Míg 2007-ben a háztartások 33 százaléka vásárolt a szezonális finomságból, addig ugyanez a szám 31 százalékra csökkent a tavalyi szezonban. A csökkenés másik oka pedig az, hogy alkalmanként kevesebbet is vásárolnak a háztartások a húsvéti figurákból. A sajátmárkás termékek jelentősége a húsvéti csokoládék piacán jóval alul marad a napi fogyasztási cikkek piacán mért átlagnál.

A húsvéti szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben. A 40 év alatti háziasszonnyal rendelkező háztartások által megvásárolt csokoládé mennyiség arányaiban növekedett 2008 március-április hónapjában az előző év azonos időszakához képest.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!