A tokiói metró- és vonatszerelvények utasai ezentúl a utazás közben sem vonhatják ki magukat a reklámok alól. Immár a japán város alagútjaiban is mozgóposzterekkel próbálják vásárlásra ösztönözni az embereket.
Az elmúlt években Magyarországon is bemutatkozott, majd eltűnt reklámeszköz itthon a Keleti és a Népstadion állomások, illetve az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megállók között működtek. A filmalagútnak is nevezett eljárás során a metró mozgását kihasználva állít elő hátulról megvilágított, az alagutak falán elhelyezett állóképekből mozgóképsorokat.
A japánok gyakran utaznak földalattin, ezért a szakértők tartós sikert várnak az új reklámeszköztől, Tokióban az átlagosnál magasabb jövedelmű polgárok is gyakran metróznak.
A reklámeszköz 2001-ben Atlantában mutatkozott be, Ázsiában idén próbálták ki Hong Kongban. Az európai nagyvárosok közül Moszkvában és Isztambulban is vannak mozgóposzterek a metrókban.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyag
A kék metrón is mozizhatunk
A japán hirdetők is vetítenek
A tokiói metró- és vonatszerelvények utasai ezentúl a közlekedés alatt sem vonhatják ki magukat a reklámok alól. Immár a japán város alagútjaiban is mozgóposzterekkel próbálják vásárlásra ösztönözni az embereket.