2p

Amelyik üzlet jó értéket kínál a pénzért, azt választja ki a magyarok zöme, hogy ott költse el forintjait élelmiszerre és más napi fogyasztási cikkre. Ugyanakkor a boltválasztásnál kimagaslóan fontos szempont a magas minőségű márkák és termékek széles választéka is. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 48 országban, 2007 novemberében készült online felmérése.

A megkérdezett magyarok 87 százaléka számára lényeges, hogy vásárláskor a pénzéért jó értéket kapjon. Pontosan ekkora az európai átlagos mutató is. (A globális középérték 84 százalékos). Utána másutt is, a mi országunkban is a magas minőségű márkák és árucikkek bő választéka következik. Harmadik szempont egy bolt közelsége, könnyű elérhetősége, míg negyedik a kedvező parkolási lehetőség. Az újrahasznosítható csomagolás használata egyelőre kis szerepet játszik a döntésekben. 

A magyarok igényei sok tekintetben eltérnek a nemzetközi átlagtól. Honfitársaink számára különösen számítanak a minőségi márkák. Viszont más nemzetekhez képest kevésbé fektetnek súlyt a kényelmes parkolásra vagy a környezetbarát csomagolóanyagok használatára.

A magas minőségű termékek iránti elvárást legnagyobb arányban a gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkező oroszok, indiaiak és kínaiak fogalmazták meg, valamint a lettek és litvánok. A többi európai ország közül a magyarokat megelőzik még az írek, svédek és lengyelek.

Ezzel kapcsolatban a Nielsen igazgatója rámutat: "a minőségre szinte mindenütt erős a kereslet, ami jellemző napjaink meghasonlott vásárlójára. Egyrészt vadásszák az akciókat, és értéket szeretnének kapni forintjaikért, másrészt elvárják, hogy az üzletek készleten tartsák a magas minőségű márkatermékek nagy választékát, hogy hozzájussanak kedvencükhöz."

A Nielsen kutatásában tovább kérdezte azon vásárlókat, akik legfontosabb boltválasztási tényezőként a jó ár-értékarányt jelölték meg, hogy hogyan határoznák meg azt. A magyaroknál a tájékoztatás került az élre, hiszen a legtöbbre azt a kereskedőt értékelik, aki árait közzéteszi szórólapokon, óriásplakátokon vagy más módon. Második szempont volt, ha egy üzletnek az a híre, hogy olcsóbb, mint a versenytársak. Utána következik a különböző üzletek árainak a vásárló által történő összehasonlítása, majd – még mindig a magyar vevők nagyobb fele szerint - a sok promóció és a rendszeres árengedményes akciók.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!