A megkérdezett magyarok 87 százaléka számára lényeges, hogy vásárláskor a pénzéért jó értéket kapjon. Pontosan ekkora az európai átlagos mutató is. (A globális középérték 84 százalékos). Utána másutt is, a mi országunkban is a magas minőségű márkák és árucikkek bő választéka következik. Harmadik szempont egy bolt közelsége, könnyű elérhetősége, míg negyedik a kedvező parkolási lehetőség. Az újrahasznosítható csomagolás használata egyelőre kis szerepet játszik a döntésekben.
A magyarok igényei sok tekintetben eltérnek a nemzetközi átlagtól. Honfitársaink számára különösen számítanak a minőségi márkák. Viszont más nemzetekhez képest kevésbé fektetnek súlyt a kényelmes parkolásra vagy a környezetbarát csomagolóanyagok használatára.
A magas minőségű termékek iránti elvárást legnagyobb arányban a gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkező oroszok, indiaiak és kínaiak fogalmazták meg, valamint a lettek és litvánok. A többi európai ország közül a magyarokat megelőzik még az írek, svédek és lengyelek.
Ezzel kapcsolatban a Nielsen igazgatója rámutat: "a minőségre szinte mindenütt erős a kereslet, ami jellemző napjaink meghasonlott vásárlójára. Egyrészt vadásszák az akciókat, és értéket szeretnének kapni forintjaikért, másrészt elvárják, hogy az üzletek készleten tartsák a magas minőségű márkatermékek nagy választékát, hogy hozzájussanak kedvencükhöz."
A Nielsen kutatásában tovább kérdezte azon vásárlókat, akik legfontosabb boltválasztási tényezőként a jó ár-értékarányt jelölték meg, hogy hogyan határoznák meg azt. A magyaroknál a tájékoztatás került az élre, hiszen a legtöbbre azt a kereskedőt értékelik, aki árait közzéteszi szórólapokon, óriásplakátokon vagy más módon. Második szempont volt, ha egy üzletnek az a híre, hogy olcsóbb, mint a versenytársak. Utána következik a különböző üzletek árainak a vásárló által történő összehasonlítása, majd – még mindig a magyar vevők nagyobb fele szerint - a sok promóció és a rendszeres árengedményes akciók.