Egy most közzétett amerikai felmérés szerint a jótékony célú pénzgyűjtés - a fundraising - során az emberek teljesen másképp viselkednek az ismerőseik által javasolt szervezetekkel szemben.
A Luth Research és a Kintera Inc. kutatása szerint a nonprofit szervezetek 58 százalékos arányban kapnak támogatást, ha egy közeli ismerős, barát hívja fel rá a figyelmet. Sokkal rosszabb az arány a televíziós hirdetéseknél: a felhívással találkozók 12 százaléka áldoz pénzt a célokra. Amennyiben valaki postai levélben értesül valamely jótékonysági szervezetről, akkor az esetek 9,8 százalékában támogatja azt.
Jelentősen nőtt az online módon juttatott támogatások száma, a felmérés szerint az amerikaiak 22 százaléka adakozott a weben keresztül. A politika szempontjából is egyre fontosabb lesz a világháló, hiszen az ilyen célok érdekében létrehozott pénzalapoknak az emberek 15 százaléka küldött pénzt online.
Kapcsolódó anyagok
Vállalati jótékonyság: százmilliók a százmilliárdokból
A mecénás, a támogatott és az ügynökség
A jótékony célú gyűjtésnél is fontos a kapcsolati tőke
Egy most közzétett amerikai felmérés szerint a jótékony célú pénzgyűjtés - a fundraising - során, az emberek teljesen másképp viselkednek az ismerőseik által javasolt szervezetekkel szemben.