2p

Hogyan tud 350 kikötői alkalmazott évi 870 000 konténert kezelni? Ez természetesen csak a legmodernebb technika és a lehető legmagasabb szintű automatizálás segítségével lehetséges. A 2002-ben megnyitott hamburgi Altenwerder konténer terminál a legújabb technológiákat felhasználva teljesíti a fenti mutatószámokat.

A távirányítással vezérelt AGV-k szállítják a konténereket a tárolóhelyre (30 000 TEU tárolókapacitás van a kikötőben). Az AGV rendszer a rotterdami kikötőben (a Maasvlakte terminálon) került először alkalmazásra. De míg ott ezek csak az előre meghatározott útvonalon tudnak közlekedni, addig Hamburgban mindig maguk választják ki a legrövidebb útvonalat. Az út alá jeladókat építettek be. Amikor egy AGV egy jeladó fölé gurul, akkor blokkolja az ahhoz tartozó területet. Ezt a többi jármű érzékeli, és kikerüli azt olyan módon, hogy megkeresi az éppen szabad legrövidebb útvonalat. Ez a rendszer egységnyi idő alatt kétszer annyi konténer mozgatását teszi lehetővé, mint amennyit a hagyományos rendszerrel kezelni tudnak. Arra a mintegy 100 méter szélességű területre, ahol az AGV-k mozognak, emberek nem léphetnek be.

A terminál "agya"

Az egész konténerterminált egy olyan szoftver vezérli, amelyet egy fejlesztőcsoport két év alatt készített el, és amely 1,8 millió programsorból áll. Jelenleg a fejlesztők a szoftverrendszer optimalizálósán dolgoznak.

Forrás: SCM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!