2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Hogyan tud 350 kikötői alkalmazott évi 870 000 konténert kezelni? Ez természetesen csak a legmodernebb technika és a lehető legmagasabb szintű automatizálás segítségével lehetséges. A 2002-ben megnyitott hamburgi Altenwerder konténer terminál a legújabb technológiákat felhasználva teljesíti a fenti mutatószámokat.

A távirányítással vezérelt AGV-k szállítják a konténereket a tárolóhelyre (30 000 TEU tárolókapacitás van a kikötőben). Az AGV rendszer a rotterdami kikötőben (a Maasvlakte terminálon) került először alkalmazásra. De míg ott ezek csak az előre meghatározott útvonalon tudnak közlekedni, addig Hamburgban mindig maguk választják ki a legrövidebb útvonalat. Az út alá jeladókat építettek be. Amikor egy AGV egy jeladó fölé gurul, akkor blokkolja az ahhoz tartozó területet. Ezt a többi jármű érzékeli, és kikerüli azt olyan módon, hogy megkeresi az éppen szabad legrövidebb útvonalat. Ez a rendszer egységnyi idő alatt kétszer annyi konténer mozgatását teszi lehetővé, mint amennyit a hagyományos rendszerrel kezelni tudnak. Arra a mintegy 100 méter szélességű területre, ahol az AGV-k mozognak, emberek nem léphetnek be.

A terminál "agya"

Az egész konténerterminált egy olyan szoftver vezérli, amelyet egy fejlesztőcsoport két év alatt készített el, és amely 1,8 millió programsorból áll. Jelenleg a fejlesztők a szoftverrendszer optimalizálósán dolgoznak.

Forrás: SCM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!