A CareerJournal Nancy Tellemet kérdezte a televíziós iparban lezajló változásokról, és a terület karrierlehetőségeiről. Tellem a CBS Entertainement vezetője, aki a Hollywood Reporter szerint a harmadik legnagyobb hatalommal rendelkező nő Hollywoodban.
A CBS szakértője szerint a technológiai fejlődés 'felrántja' a televíziózást, így nagy változásokat okoz az analógról a digitális technikára való átállás, amely sokkal több csatorna jelenlétét teszi lehetővé. A lehetőségek kibővüléséhez vezet az internet fejlődése is. A műholdas technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy ne csak egy helyről, például Los Angelesből vagy New Yorkból készítsék a műsorokat, hanem a világ bármelyik részén dolgozzanak a munkatársak egy-egy csatornának. A szórakoztatóiparban való munkavállalás számos lehetőséggel kibővül. Tellem úgy véli, a legfontosabb állások azonban a jövőben is a személyes kapcsolatokon fognak múlni, a kapcsolati háló, a partikon való részvétel fontossága állandó marad.
A szórakoztató iparon belül Nancy Tellem szerint nincs kimondottan szükség semmilyen végzettségre: a kreativitás és a tapasztalat együttese, ami lényeges. A karrierépítés elsődleges és legfontosabb lépése, hogy be kell kerülni egy céghez, és onnantól kezdve az érvényesülés már nem nehéz. Az egyetemi hallgatók, akik valamilyen média szakra járnak, általában úgy gondolják, a diploma önmagában eladja őket: ez azonban nem így van. Az első állásoknál nem a fizetést kell nézni, javasolja Tellem. A tapasztalat és a fejlődés jóval lényegesebb, és a későbbiekben meghálálja magát.
A szakember szerint egy fejlődőképes céghez bekerülni a következő fontos lépés a karrierépítésben. Ennek során találhat magának a kezdő médiaszakember egy mentort, aki lehetőségekhez juttatja majd. A harmadik fontos eleme a felemelkedésnek a hálózatépítés: minél több emberrel kell találkozni és megismerkedni, és ezáltal meghatványozni a lehetőségeket.
(Menedzsment Fórum)
A kapcsolat teszi a médiaszakembert
Egyre növekszik a verseny a televíziós piacon, állítja a CareerJournal cikke. A zenékkel, játékokkal, filmekkel dúsított műholdas csatornák növekvő kínálata hatmillióval fogja növelni a számítások szerint a nézők számát 2006 végére.