A szakember szerint nem elég az ismeretségeket használni
Az idézett amerikai felmérést támogató fejvadász cég, a Odgers Ray & Berndtson vezetői részéről Virginia Bottomley így kommentálta, hogy a legtöbb munkaadó még mindig maga lát neki a toborzásnak:
'Még ma is igen sokan toboroznak munkatársukat 'saját kezűleg', egyéni elképzeléseik alapján. Elsősorban kényszerből, azért, mert gyorsan és olcsón kell eredményt felmutatniuk. Jobb lenne, ha úgymond, nem tükörbe néznének, hanem átlátnának az üvegen. A leghatékonyabb a professzionális fejvadászok munkája, akik többféle toborzási-kiválasztási módszer összehangolásával dolgoznak. Az informális hálót igénybe venni egyszerűen kevés.' - állítja Bottomley.
Andrew Kakabadse, a Cranfield School of Management intézet tanára szerint azonban nem feltétlenül vezet rossz eredményre az igazgatói testület pozícióinak informális úton történő betöltése. A vezető pozícióban levők ugyanis jó szakembereket keresnek maguk mellé, és nem a barátaiknak akarnak munkát szerezni.
'A keresés a legmagasabb szinteken nagyon kockázatos, és a fejvadászok jóval kevésbé tudják, kik fognak beleilleni a szervezetbe, mint azok, akik már ott dolgoznak' - érvel a szakember.
A kapcsolati tőke visz fel a csúcsra
Aki megfelelő kapcsolatrendszert épít ki, arra jóval magasabbra ívelő karrier vár. A szakemberek szerint a munkakeresés során ez a legfontosabb csatorna az érvényesülés során.