Frank Klein kicsi, de fontos lépésnek nevezte a vágány építésének megkezdését, mely a tervezett időben, a kormány és a Mercedes-Benz közötti megállapodás alapján történik.
A gyár igazgatója hangsúlyozta: az építkezés a tervek szerint halad, és a gyár határidőre el fog készülni.
Frank Klein szerint a Mercedes összeforr a magyar gazdasággal, és az előre megjelölt időpontban, 2012 elején a kecskeméti gyárban is csúcsminőségű gépkocsik készülnek.
Mosóczi László, a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese kiemelte: az vasúti fejlesztés első része 1 milliárd forintba kerül, melyet a magyar állam finanszíroz. Ennek keretében 2 vágányt meghosszabbítanak a 7 kilométerre lévő kecskeméti vasútállomáson, és bővítik azt. A projekt második része a vasúti fővonaltól a gyárig vezető vágány, melynek 450 millió forintos költségét a Mercedes Benz fedezi. A harmadik rész a gyáron belüli vágány lesz.
A vezérigazgató-helyettes kitért arra: a munkálatok helyét Mercedes-elágazásnak keresztelték el.
Mosóczi László hangsúlyozta: a gyár beindulása után napi 5 pár tehervonat fogja a gyárat kiszolgálni.
A MÁV tervezi a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal felújítását is, mely tartalékvonalként is üzemelne.
A vezérigazgató-helyettes utalt a további a fejlesztésekre, melyek révén Kecskemét 2020-ig a budapesti elővárosi projekthez fog tartozni.
Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere beszédében a város és a MÁV közötti együttműködést is példaértékűnek nevezte, mert a közösségi közlekedés fejlesztésének keretében Kecskeméten intermodális közlekedési központ épül, valamint az elővárosi közlekedési fejlesztés is megvalósul.
Az új kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport rastatti gyárával működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd.
MTI