3. Katalógus kereskedő (Catalog Merchant)
Az ebbe a kategóriába tartozó vállalatok a hagyományos katalógusáruházak, csomagküldő szolgálatok mintájára jöttek létre, és az Interneten keresztül értékesítenek (Levenger). A bevételek a bruttó tranzakciós érték néhány százalékos díjából, valamint a szállítóktól kapott termékkatalogizálási, közzétételi és hirdetési díjakból származnak.
4. Digitális kereskedő (Bit Vendor)
A digitális kereskedő kizárólag a Világhálón keresztül forgalmazható, internetspecifikus termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozik (EyeWire). Szélsőséges esetben mind az értékesítés, mind a disztribúció a Weben történik.
A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk ötödik része
A kereskedői modell alkalmazása az e-businessben
A kereskedői modell (Merchant Model) a hagyományos kis- és nagykereskedelmi áru- vagy szolgáltatásértékesítés online megfelelője. Az e-kereskedelem kapcsán tisztáznunk kell, hogy a termék vagy a szolgáltatás, maga a folyamat, illetőleg a közvetítő ügynök fizikai vagy digitális módon jelenik-e meg.