Az online és offline módon történő párhuzamos értékesítés szinergiáiról több felmérés is megemlékezett, a kiskereskedelmi vállalatok ennek ellenére nincsenek tisztába ezekkel.
Egy most közzétett amerikai felmérés szerint a legnagyobb tengerentúli kereskedelmi láncok az úgynevezett multi-channel fogyasztói szokásokkal még csak most ismerkednek, és az ilyen attitűddel rendelkező fogyasztók befolyásolásának gyakorlata sem kiforrott.
Az eMarketer által idézett tanulmány szerint a vállalatok nem tudják, hogyan integrálják a fizikai és a webes megjelenésüket. Így például mindössze egy lánc kínált arra lehetőséget, hogy az interneten összeállított bevásárlócetlivel keressék fel a vevők az áruházát.
A következő időszak kihívásai között a szakemberek szerint az olyan rendszerek kiépítése várható, mint
- az áruházban kiszolgált, de online feladott rendelés
-
- előrendelés a legnépszerűbb termékekre
-
- áruházon belüli terminálok
-
- az internetes hirdetések személyre szabása.
Ahhoz, hogy mindezeket a lehetőségeket ki tudják a cégek használni, a szükséges IT infrastruktúra már viszonylag olcsón rendelkezésre áll. Így az ügyfelek igényeit elemző CMR rendszerek és a logisztikai rendszer üzemeltetését lehetővé tevő RFID technológia azok, amelyek a szinergiák kihasználását elsősorban támogatják.
(Menedzsment Fórum)