2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internetes marketing egyik legdinamikusabban fejlődő ága manapság a keresőmarketing. A keresők üzemeltetői és a hirdetők is felismerték, hogy ezen a csatornán igen hatékony célzott hirdetésekre van mód.

A keresőkben nem csak a rendszerekbe kódolt algoritmus alapján lehet a rangsor élére kerülni, hanem ha fizetett a hirdető, akkor az első találatok között jelenhet meg. Nem véletlen, hogy több cég is vizsgálja az ilyen típusú hirdetések hatékonyságát.

Az Altas DMT által most közzétett kutatás szerint ha az átklikkeléseket vesszük alapul, a keresőkben az első találati hely értéke messze meghaladja az utánna következőket. Az első találatnál a potenciális továbblépőket a Google keresőben 100 százaléknak véve a második helyen rangsorolt linknél már csak alig 60 százalék, míg a harmadik esetében 47,5 százalék ez az arány. Némileg kedvezőbb a helyzet a felmérés szerint a Yahoo! esetében, ahol a második esélye még 77,7 százalék, a harmadik pedig a keresők 58,5 százaléka esetében számíthat látogatásra.

Amenyiben egy cég számára az átklikkeléseknek fontos szerepe van, akkor célszerű minél magasabb találati helyet venni - mondják a szakemberek, hiszen az egyes pozíciók közötti különbségek nem lineárisan változnak. Bizonyos esetekben ugyanakkor, ha nem csak a CTR számít, az első hely kevésbé fontos, mivel a találatok során relatív impresszió is mérhető a kutatás szerint. Mivel ez a mutató kisebb eltérést mutat, a többcsatornás értékesítés és brandépítés során a cégek az első helyen kívüli találatot is eredményesen alkalmazhatják kampányaikban.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Keresőmarketing - outsourcing vagy házon belül?
Keresőmarketing: terjednek az összetett kulcsszavak
Egyre nő az internetes keresők piaci részesedése

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!