4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csütörtökön nyitja harmadik üzletét a magyar piacon az Intersport. A piacvezetői posztra pályázó hálózatnak a Decathlon és a Hervis lesz a legnagyobb ellenfele. Az erőteljesen terjeszkedő sportáruházak megjelenése a kisebb boltok számára többnyire végzetes. Mfor.hu tudósítás.

Már itthon is

Vérmes reményekkel tekint a hazai terjeszkedés elé az Ausztriában negyven éve piacvezető Intersport. "2010-re szeretnénk, ha részesedésünk elérné a harminc százalékot és átvennénk a vezető pozíciót" - nyilatkozta az Intersport Austria elnöke, Gabriele Fenninger.

A magyarországi tevékenység irányításával a szervezeten belül az osztrák vállalatot bízták meg, amely hazánk mellett a cseh és a szlovák egységekért is felelős. Utóbbi piacokon a franchise rendszerű társaság 25 partnerrel 45 üzletet működtet, hazánkban csütörtökön délelőtt nyit a harmadik áruház - az elsőt Nagykanizsán nyitották meg.

Nem a fővárosban indultak

"Ott nyitottuk az első áruházat, ahol az adottságok a legkedvezőbbek voltak" - magyarázta lapunknak Michael Silly, az Intersport Ausztria piacbővítési vezetője, miért nem célozta meg első körben a fővárost a cég.

"Szinte minden hónapban szeretnénk újabb egységet nyitni, hogy 2007-re tíz üzlettel legyünk jelen Magyarországon" - tette hozzá a vezető. Az első fővárosi üzlet várhatóan márciusban nyit Budaörsön, ahol már a Decathlon és a Divex is megvetette a lábát, s Ferihegy környékén is lesz egy. A tíz tervezett áruházból hét esetében már szerződést kötöttek, háromnál még folynak a tárgyalások.

A franchise-koncepcióban működő üzletek elindítása nem olcsó mulatság, az alapárukészlet ára mintegy 1,3 millió euró, az üzlethelyiség kialakításához a társaság pénzügyi támogatást nem nyújt. "Pénzügyi tanácsadással szolgálunk a vállalkozóknak, akik általában csak bérlik a helyiségeket" - mondta Gabriele Fenninger, aki szerint a bankok is készségesen nyújtanak segítséget, ha meghallják a társaság nevét.

Sötétben tapogatóznak

A hazai sportszerpiac nagyságáról sem az új belépőnek, sem a régebbi motorosoknak nincs adatuk. A francia Decathlonnak jelenleg öt, míg az osztrák Hervisnek 12 áruháza van. Mindkét szereplő a főváros mellett vidéki egységekkel is rendelkezik, s tervezik újak nyitását is: a Decathlon tíz éven belül minden nagyobb városban jelen szeretne lenni. A társaság kommunikációs menedzsere, Vaszkun Balázs szerint nehezíti a becslést, hogy sok a független kiskereskedő Magyarországon. Eddigi tapasztalataik alapján viszont úgy látszik, hogy ez a szegmens is a multik irányába mozdul, így becsülhetőbbé válik a nagyság.

Az Intersport elnöke a lakosság száma alapján úgy véli egy fő évente mintegy negyven eurót, vagyis tízezer forintot költ sportcikkekre ma Magyarországon, ami viszonylag alacsony összeg. Vaszkun Balázs szerint még nem eléggé fejlett a hazai sportszervásárlási kultúra, a francia társaság célja többek között az, hogy ezen javítson, megtanítsa az embereket a tudatos vásárlásra. "A magyarok többsége még mindig nagyon árérzékeny, és a sportszer kategória sok esetben sportos ruházatot jelent" - magyarázta a szakértő. Hozzátette: célunk részben pont az, hogy megtanítsuk az embereket a tudatos vásárlásra és elérhetővé tegyük a minőségi sportszereket mindenki számára.

Azt, hogy mennyire élesedik a cég megjelenésével a verseny, még nehéz megjósolni. A Decathlon terjeszkedése megbolygatta a piacot, s több professzionális sportszerkereskedőt is megszorongatott. A minőségről a vásárlók véleménye néha megoszlik, írta korábban a Figyelő, de ár-érték arányban a Decathlon nagyon jó pozícióban van akár a vezető márkákhoz, akár a kínai tömegárukhoz hasonlítják termékeit. A lánc saját márkákat gyárt és forgalmaz szak-hipermarket hálózatában.

Legjobb ár a piacon?

Az Intersport a minőség mellett a szaktanácsadásra próbál nagyobb hangsúlyt fektetni. "Nem olyan drágák üzleteink, mint amilyen tetszetősek" - mesélte Michael Silly, aki elmondta, portfóliójukban olcsóbb és luxus kategóriájú termékek is vannak. Azt viszont garantálja a vezető, hogy a legjobb árral lesznek jelen a hazai piacon. Ha valaki azonos márkájú, színű és méretű termék esetében három napon belül mégis olcsóbb árat talál a magyar piacon, annak visszaadják a pénzt.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!