Vérmes reményekkel tekint a hazai terjeszkedés elé az Ausztriában negyven éve piacvezető Intersport. "2010-re szeretnénk, ha részesedésünk elérné a harminc százalékot és átvennénk a vezető pozíciót" - nyilatkozta az Intersport Austria elnöke, Gabriele Fenninger.
A magyarországi tevékenység irányításával a szervezeten belül az osztrák vállalatot bízták meg, amely hazánk mellett a cseh és a szlovák egységekért is felelős. Utóbbi piacokon a franchise rendszerű társaság 25 partnerrel 45 üzletet működtet, hazánkban csütörtökön délelőtt nyit a harmadik áruház - az elsőt Nagykanizsán nyitották meg.
Nem a fővárosban indultak
"Szinte minden hónapban szeretnénk újabb egységet nyitni, hogy 2007-re tíz üzlettel legyünk jelen Magyarországon" - tette hozzá a vezető. Az első fővárosi üzlet várhatóan márciusban nyit Budaörsön, ahol már a Decathlon és a Divex is megvetette a lábát, s Ferihegy környékén is lesz egy. A tíz tervezett áruházból hét esetében már szerződést kötöttek, háromnál még folynak a tárgyalások.
A franchise-koncepcióban működő üzletek elindítása nem olcsó mulatság, az alapárukészlet ára mintegy 1,3 millió euró, az üzlethelyiség kialakításához a társaság pénzügyi támogatást nem nyújt. "Pénzügyi tanácsadással szolgálunk a vállalkozóknak, akik általában csak bérlik a helyiségeket" - mondta Gabriele Fenninger, aki szerint a bankok is készségesen nyújtanak segítséget, ha meghallják a társaság nevét.
Sötétben tapogatóznak
Az Intersport elnöke a lakosság száma alapján úgy véli egy fő évente mintegy negyven eurót, vagyis tízezer forintot költ sportcikkekre ma Magyarországon, ami viszonylag alacsony összeg. Vaszkun Balázs szerint még nem eléggé fejlett a hazai sportszervásárlási kultúra, a francia társaság célja többek között az, hogy ezen javítson, megtanítsa az embereket a tudatos vásárlásra. "A magyarok többsége még mindig nagyon árérzékeny, és a sportszer kategória sok esetben sportos ruházatot jelent" - magyarázta a szakértő. Hozzátette: célunk részben pont az, hogy megtanítsuk az embereket a tudatos vásárlásra és elérhetővé tegyük a minőségi sportszereket mindenki számára.
Legjobb ár a piacon?
Az Intersport a minőség mellett a szaktanácsadásra próbál nagyobb hangsúlyt fektetni. "Nem olyan drágák üzleteink, mint amilyen tetszetősek" - mesélte Michael Silly, aki elmondta, portfóliójukban olcsóbb és luxus kategóriájú termékek is vannak. Azt viszont garantálja a vezető, hogy a legjobb árral lesznek jelen a hazai piacon. Ha valaki azonos márkájú, színű és méretű termék esetében három napon belül mégis olcsóbb árat talál a magyar piacon, annak visszaadják a pénzt.
Istvánko Viktória