Túl gyorsan kötnek üzletet a hazai vezetők
A teljes globalizáció szakaszában a nemzetközi cégen belüli hálózatépítés kiemelt fontosságot kap. Van, amelyik leányvállalatnál jól megy, van, ahol azonban nehézségeik vannak a magyar vezetőknek az érdekérvényesítéssel. A nemzetközi kommunikációt nehezíti, hogy a hazai menedzserek nyelvtudása nem kielégítő, főleg a műszaki és termelésirányítói területen, illetve a vidéki gyárakban.
A Mercer ügyvezető igazgatója szerint jellemző a magyar döntéshozókra, hogy túl gyorsan kötnek üzletet, sok esetben meggondolatlanul szavaznak bizalmat a másik félnek. Ebben a tekintetben tanulhatnánk a japánoktól, jegyzi meg Dr. Poór József, akikre ez a mentalitás nem jellemző. A lényeges döntéseket viszont sok esetben halogatják a magyarok, ami szintén nem növeli a hatékonyságot.
A magyar tulajdonban levő vállalatoknál sok pozitív példa van a jó vezetőkre, ám sok helyütt a menedzsment irányítói, delegálási képességei elmaradnak a kívánatostól. A vezetési stílus a termelést 20-30 százalékkal csökkentheti vagy növelheti, ám erre a tényre számos hazai kis- és középvállalatnál nem figyelnek oda. Emellett Poór József szerint speciális problémák jellemzik a közigazgatást, ahol közel 11 ezer vezető dolgozik, jellemzően autoriter irányítói stílust követve.
Szabó Ágnes
(Menedzsment Fórum)
A kommunikáció a hazai vezetők gyenge pontja
Egy nemzetközi felmérés szerint komoly kihívást jelentenek a vezetők jelentős részének az olyan feladatok, mint az eredményes kommunikáció, a beosztottak motiválása, a feladatok delegálása. A Menedzsment Fórum által megkérdezett hazai szakértők szintén a vezetési stílus, illetve a kommunikáció terén emeltek ki hiányosságokat.