Jelentősen, 20-ról 29 százalékra emelkedett a bankkártyájuk márkáját tudatosan választók száma Magyarországon - derül ki egy most közzétett felmérésből.
Többségük helyesen tudja, milyen embléma szerepel plasztiklapján - derült ki a MasterCard Europe hazai kártyahasználatot vizsgáló tanulmányából. Fejenként átlagban 1,33 kártyát birtoklunk, és kiválasztásakor a megkérdezettek fele (50%) mind a kártyamárkát, mind az azt kibocsátó pénzintézetet is fontosnak tartja.
A plasztik használatát illetően készpénzt leggyakrabban a fiatalok vesznek fel: a 18-24 éves korosztály havonta 2,67 alkalommal, a 25-29 évesek átlagban havi 2,83 esetben keresik fel a bankautomatákat. Kártyával legaktívabban a 30-34 korosztály költekezik, és az idősek közel fele (46%) viszont egyáltalán nem húzza elő plasztikját az üzletekben.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Növekszik a bankkártya használat
Átalakulás előtt a bankkártya piac
Éles verseny a bankkártyapiacon
A középkorúak már vásárlásra is használják a bankkártyát
Jelentősen emelkedett a bankkártyájuk márkáját tudatosan választók száma Magyarországon - derül ki egy most közzétett felmérésből.