Összesen 830 000 Internet-felhasználó vásárolt recept-köteles vagy vény nélkül is kapható gyógyszert, erősítőt vagy vitaminkészítményt a világhálón keresztül 2004-ben, és egy-egy alkalommal közel 40 eurót költött. Viszont további 5 millió fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben online rendeljen meg gyógyhatású készítményeket. A gyógyhatású készítmények forgalmazói két-, sőt háromjegyű növekedési mutatókra számíthatnak a következő években.
Növekvő érdeklődés a testápoló készítmények iránt
Az arc- és testápoló szerek valamint a dekor kozmetikumok számára is fontos növekedései potenciált jelent az internet. Amíg ugyanis múlt évben már 1,8 millió felhasználó vásárolt arc- és testápoló készítményt, addig ezt a jövőben további 4,9 millióan tartják lehetségesnek. Dekorkozmetikumot és parfümöt 1,7 millióan vettek a világhálón keresztül tavaly, és ebben a termékcsoportban a plusz potenciált 4,5 millió e-vásárló jelenti.
Mosógép és tévé interneten keresztül
Egyre több német polgár elégíti ki elektromos háztartási nagy gépek és szórakoztató elektronikai készülékek iránti igényét a világháló igénybe vételével. Múlt évben már 1,4 millióan vettek például mosógépet vagy mosogatógépet az elektronikus kereskedelemben, és a szektorban további 3,7 millió személy képvisel vásárlói potenciált.
Még nagyobb mértékű növekedés várható a szórakoztató elektronikai cikkek e-kereskedelmében. Tavaly ugyanis 2,9 millió internet-felhasználó rendelt szórakoztató elektronikai készüléket a weben, s ugyanezt még 6,2 millió német polgár tartja elképzelhetőnek a közeljövőben.
Az e-kereskedelem kínálati oldalán sokan a klasszikus termékcsoportokra koncentrálnak, mint a könyv, CD vagy ruházati cikk. Az erősen növekvő kategóriákban érdekelt cégek számára azonban komoly fejlődési lehetőségek nyílnak az interneten keresztül történő értékesítésben.
A kozmetikumok a német e-kereskedelem slágercikkei
Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport közül a gyógyhatású termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal. Ez az egyik legfontosabb eredménye az ENIGMA GfK és a TNS Infratest piackutató intézetek közös németországi felmérésének.