Leszögezte: az államnak kötelessége az ingyenes közoktatás biztosítása, elő kell teremtenie az ehhez szükséges forrásokat. De az iskola a helyi közösségé is, az önkormányzatnak így kötelessége fenntartóként hozzájárulni a kiadásokhoz. Ha nem tud, átadhatja az államnak a fenntartói jogokat - tette hozzá.
Szólt arról is, hogy a pedagógusok anyagi megbecsülésének javítására szeretnének bevezetni egy pedagógus-bértáblát és egy pedagógus-életpályamodellt, amely a teljesítményt is honorálja. A teljesítmény mérésére külső szakmai ellenőrzési rendszert vezetnek be, amelynek koncepciója 80-90 százalékban már elkészült, az ellenőrzést végző szakértők képzését a következő tanévtől elkezdik.
Hoffmann Rózsa az interjúban hangsúlyozta, hogy az oktatási rendszernek egyaránt kell szolgálnia a különböző társadalmi rétegek érdekeit. "A középosztálynak és a leszakadóknak is kedveznünk kell, nincs sorrend, a szegényeket és a jobb módban élőket egyaránt szolgáljuk" - fogalmazott.
A kis falusi iskolákkal kapcsolatban egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy elképzeléseikben szerepelnek az összevont osztályok is, hiszen sok szülőnek az a fő szempont, hogy ne utazzon sokat a gyereke. "Nem szabad generálisan kimondani, hogy csak ez vagy az az oktatási forma a jó, meg kell őrizni a rendszer sokszínűségét" - mondta az oktatási államtitkár a Népszabadságnak.
MTI/Menedzsment Fórum