A Hewitt Consulting Hungary frissen elkészült elemzése szerint Magyarország versenyelőnyét a térségben, elsősorban Csehországhoz képest még mindig az alacsonyabb bérszínvonal biztosítja. Elsősorban a kvalifikált, adminisztratív munkát igénylő szolgáltatások kiszervezésére alkalmas a hazai munkaerő-kínálat. A tapasztalatok szerint Magyarországra és Csehországba főleg néhány száz fős szolgáltató központok, call centerek települnek. Lengyelország a jobban standardizált ügyviteli és ügyfélszolgálati tevékenységek célországa, így elsősorban ide települnek a többezer fős munkaerő-igényű központok a nyugati országokból.
A hazánkba kiszervezett call centerekben elsősorban középfokú végzettséget, valamint nyelvismeretet egyszerre igénylő munkaerőre lenne szükség, ez a párosítás azonban csak ritkán áll rendelkezésre, idézi a Hewitt Consulting elemzését a Világgazdaság.
A kreatív munkaerő vonzza a multikat
A multinacionális cégek elsősorban azokat a típusú tevékenységeiket szervezik ki Magyarországra, melyek nagyfokú kreativitást igényelnek, gondot jelent viszont a hasznosítható nyelvtudással rendelkezők hiánya, írja a Világgazdaság.