A magyar bortermelők idén közel 50 termékük mintáját nevezték be a versenyre és ezek négy arany- valamint nyolc ezüstérmet nyertek, vagyis átlagban minden negyedik magyar bor elismerést kapott a nemzetközi szakértő zsűritől.
Aranyérmet nyert a balatonboglári BB Chapel Hill Chardonnay habzóbora, a Chateau Dereszla 2000-es évjáratú Furmint Réserve bora, valamint a Fitomark 94 kft 1975-ös illetve 1993-as évjáratú 6 puttonyos Tokaji Aszúja.
Ezüstérmet nyert a Bock pince 1999-es évjáratú Villányi Capella Cuvéée-je, a Szeremley cég 2001-es évjáratú Badacsonyi Pinot Noir-ja, a Gere Villányi Kopár Cuvée 2000-es évjáratú bora, a Saint Stephan's Crown 1996-os évjáratú 5 puttonyos tokaji Aszúja, a Fitomark 94 kft 1995-ös 6 puttonyos Tokaji Aszúja, a Gróf Degenfeld 2000-es évjáratú Tokaji Muscat Lunelje, a balaton boglári Kritérium cég Sigillum Loliense 2000-es évjáratú Cabernet Sauvignonja, végül a a 2000-es évjáratú Szekszárdi Csaba Cuvée.
A legjobb marketing a boroknak
Jó bornak is kell a cégér, tartja a mondás. Sajnos azonban a magyar borok elismertsége viszonylag csekély, ráadásul a bormarketingre fordított összegek is meglehetősen alacsonyak. Talán segít valamelyest segít, hogy a Brüsszeli Borászati Világversenyen ismét kiválóan szerepeltek a hazai borászok: négy arany- és nyolc ezüstérmet nyertek.