2p

Az európai fiatalokkal ellentétben a munkahelyválasztásban a magyaroknál a légkör és a biztos megélhetés a leginkább motiváló tényező, írja a Világgazdaság hazai és nemzetközi felmérések eredményére hivatkozva.

Az európai fiatalokkal ellentétben a munkahelyválasztásban a magyaroknál a légkör és a biztos megélhetés a leginkább motiváló tényező, számol be a Világgazdaság hazai és nemzetközi felmérések eredményére hivatkozva.

Míg a berlini Trendence Intézet által 12 ezer pályakezdő körében végzett kutatás szerint a német, brit, francia, spanyol és olasz fiataloknál a vállalat piaci helyzete, az innovatív atmoszféra, a marketing- és reklámstratégia igényessége a legfontosabb, addig a BME felmérése a hazai válaszadók szempontrendszeréről más képet mutat. A magyarok a barátságos légkörre, a biztos megélhetésre helyezik a hangsúlyt, s fontos számukra az állandó kihívás is.



A hazai válaszadók felét a vállalat mérete nem befolyásolja a döntésben. Húsz százalékuk 500 fő feletti, 8 százalékuk 50 főnél kisebb létszámú vállalatnál helyezkedne el, míg 24 százalék 50-500 fős céget választana. A nemzetiségi összetétel a többség számára nem lényeges, mindössze 17 százalék dolgozna szívesebben multinacionális vállalatnál. A felmérésből kiderült, hogy a Magyarországon működő nagyobb csoportok közül a mérnökök között a Siemens és a Volkswagen népszerű, míg a számítástechnikai cégek listáján a Microsoft és a Hewlett-Packard áll az élen. Ezek mellett a fiatalok szívesen dolgoznának a General Electricnél, a Matávnál, a Boschnál vagy a Nestlénél is.

A magyarokat jelentősen befolyásolja, hogy valós álláslehetőséget ajánl-e fel a cég, illetve hogy mód nyílik-e szakmai gyakorlat végzésére. Figyelemreméltó, hogy a fiataloknak fontos a vállalat társadalmi, környezeti magatartása is. Ezzel szemben kevésbé lényeges, hogy sokat szerepel-e a cég reklámhordozókon, vagy biztosít-e ruhapénzt a dolgozók számára.

Az európai álláskeresők az adott cég tevékenységét, a termékek és szolgáltatások színvonalát veszik figyelembe a munkahelyválasztásban. Ezek alapján a L'Oréal, a BMW, az IBM és az IKEA áll a lista élén - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!