Nem mellékes, hogy a turizmust is sújtó SARS vírus után az ázsiaiak újra nagy lendülettel vetették bele magukat a vásárlás örömeibe, és egyre nagyobb számban kelnek útra. A szektor az év második felében erőteljes növekedés elé néz, prognosztizálta a Reutersnek nyilatkozva Rene Weber luxusipari elemző. Az érintett cégek megnyugodhatnak, termékeik iránt fokozott érdeklődésre lehet számítani, tette hozzá a szakember. A dollár várható erősödése is további lendületet adhat a luxustermékek forgalmának.
Az emberek javuló közérzete is a gyártók kezére játszik. A szeptember 11 szindróma elmúlt, az emberek újra nyitottak a világra, a felhalmozás helyett sokkal jellemzőbb a fogyasztás - vélik az iparági elemzők. Az amerikai vásárlók például mind többen az árcédula megtekintése nélkül veszik a híres márkák logóit magukon viselő termékeket, és büszkék arra, hogy a legdrágább ruhákat viselhetik, említ még egy érdekes érvet Antoine Belge, a HSBC bank elemzője.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Teljesen bekebelezték a Guccit
Magyarországon bővít a luxusipari óriás
Tokió a luxus fővárosa
A luxusipar már nem panaszkodik
Ugyan az európai gazdaság növekedése meglehetősen döcögős, ám a luxusipar legnagyobbjai részéről egyre kevesebb panasz hallható. Nem véletlen, az elemzők szerint a szektor túl van a nehéz időszakon, amit a gazdasági mutatók is alátámasztanak.