4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Enyhén növekedett az újautó forgalomba helyezések száma júniusban, ugyanakkor az is a céges vásárlásoknak köszönhető, mert a lakosság inkább használt autót vesz. Eközben az NGM hadüzenetet küldött a feketeszervízeknek.

2013 júniusában 4975 személyautót helyeztek forgalomba a DataHouse adatai szerint, ami mindösszesen 0,4 százalékos növekedést jelent 2012 azonos időszakához képest - ami már stagnálásnak számít. Az adatok azt mutatják, hogy az első félévben 2,2 százalékkal kevesebb új személyautó került az utakra.

A többi csoportban a forgalomba helyezések volumene csökkent a hatodik hónapban. Az első félévben szintén csökkenést mért a DataHouse mind kishaszon járművek, mind a nagyhaszon járművek terén, kivétel a motorok terén volt némi javulás a számokban.

Egyébiránt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az idei évre továbbra is 10 százalékos növekedést vár az autópiacon.

Továbbra is a cégek húzzák a piacot

Bár a személygépjárművek terén enyhe növekedés volt, az leginkább a céges vásárlásoknak köszönhető. Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója optimista a flották növekedésével kapcsolatban.

„Hazánkban a tavalyi évben bevezetett törvénymódosítások egyre több vállalat figyelmét irányították a gépjárműflotta-kezelés kiszervezésében rejlő adminisztrációs és költségcsökkentési előnyökre, és pozitív hatással voltak a flottaautók értékesítésére. Várakozásunk szerint a kedvező adószabályok miatt idén is többen választhatják a tartósbérlet konstrukciót a céges gépjárműflották beszerzésekor” – mondta el a szakember a magyarországi gépjármű értékesítéssel kapcsolatban, ahol változatlanul több mint 70 százalék a vállalatok által vásárolt gépjárművek részesedése (a Jato adatai szerint 73 százalék).

Ezeket szeretjük

Júniusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 735 darabszámmal. A 2013-as év első félévében is a Ford került ki győztesen 3665 darabos össz forgalomba helyezéssel, mellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának - derül ki a Jato Dynamics adataiból.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból kelt el júniusban (348 darab), és az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 1509 darabos eladással.

Baj van a szervízekkel

A korábban az MGE, ahogy a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) is felhívta a figyelmet a feketeszervízek elszaporodására. Július másodikán, kedden az NGM és a GÉMOSZ megállapodást kötött a feketegazdaság felszámolása, az adóelkerülés visszaszorítása és a foglalkoztatás bővülése érdekében.

A GÉMOSZ közleménye szerint az autójavító szektor teljes éves forgalma Magyarországon 1000 milliárd forint, ami az utakon futó 3 millió személyautó és kishasznon jármű karbantartását, javítását, valamint az ehhez szükséges alapanyagok, kenőanyagok forgalmazását foglalja magában. Ennek a piaci szegmensnek mindössze 30 százaléka legális, ami a hivatalos márkaszervizeken, illetve kisebb, márkafüggetlen szervizeken keresztül zajló gépjárműjavítást és alapanyag, kenőanyag forgalmazást foglalja magában.

Tönkremegy a szakma

A nemzetközi és hazai statisztikák szerint egy átlagos autó éves javítási időintervalluma 20 óra, ennek a költségnek mintegy háromszorosát teszi ki az alkatrészek ára. A piac 70 százaléka a legális munkavégzés nélkül, az adófizetés elkerülésével, a fogyasztók megkárosításával működik, ami valamennyi szereplőnek káros: a gépjármű tulajdonosok elesnek attól a fél éves garanciától, ami a hivatalos szervizekben végzett javításokra kötelezően érvényes. A legálisan működő szervizek pedig sorra bezárnak, hiszen nem tudják tartani az árversenyt a feketegazdasággal. 

A GÉMOSZ szerint a márkakereskedők 60 százaléka, a szervizeknek pedig a fele bezárt az elmúlt 5 évben amiatt, hogy a feketegazdaság rátelepedett a szektorra. Ez több mint 20 ezer munkahely elvesztésével, és jelentős adóbevétel kieséssel járt együtt.

Tehát az emberek, hogy kíméljék a pénztárcájukat egyelőre a feketeszervízeket választják. Ha hozzá vesszük a meglehetősen magas benzinárakat, nem is meglepetés, hogy minél olcsóbban szeretné a lakosság is megúszni az esetleges hibalehetőségeket.

Tartósan 400 forint felett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!