Ennek oka egyrészt az, hogy a vállalatok topmenedzsmentje nem a marketing, hanem a pénzügyi szempontokat veszi figyelembe a büdzsé meghatározásánál, így nem lehet koncepciójuk a brandépítés helyes útjáról, a fogyasztók érzéseivel nem foglalkoznak. A középvezetői mezőnyben dolgozó marketingigazgatók pedig nem alakíthatnak ki hosszútávú stratégiát arra nézve, hogyan lehetne a vásárlók lojalitását erősíteni, mivel maguk sem éppen lojálisak a cégekhez: ezek a szakemberek mind Nyugat-Európában és Amerikában, mind Magyarországon rendszerint két-három évente munkahelyet váltanak.
A sikeres marketinghez pedig nem a puszta számsorokat, hanem a reklám mondanivalóját kellene szem előtt tartani. Varga Renáta ezzel kapcsolatban Bill Bernbach reklámszakértő szavaira emlékeztetett, aki szerint ha kiállunk valami mellett, biztosan lesz, aki mellénk áll, és lesz, aki ellenünk fordul. Ha viszont nem állunk ki semmiért, akkor biztosak lehetünk benne, hogy senki sem fordul ellenünk, de olyan fogyasztó sem lesz, aki mellénk állna.
Vámosi Gergő
Menedzsment Fórum
A márka csak fikció
A marketingben nem az objektív valóság, hanem a termékről a fogyasztók fejében élő kép a meghatározó. A reklámnak emberi kapcsolatot kell kialakítania a vásárlókkal, hogy elnyerje azok imádatát.