Régóta várt bejelentéssel álltak elő az iWiW vezetői: megújul az oldal, a tesztidőszak után lehetővé válik cégek, és más, nem bevételszerzési céllal működő klubok, vagy akár baráti társaságok regisztrációja is a hálózatban. Egészen a közelmúltig ugyanis elvileg tilos volt létező személyeken kívül bárkit is bevinni a rendszerbe.
A hálózatban persze ennek ellenére rengeteg kisebb-nagyobb cég regisztrálta magát, volt amelyik kifejezetten sok ismerősre tett szert, de a felhasználók egy részét idegesítette, hogy naponta kell elutasítania a különböző klubok, szervezetek, vállalatok ismerkedő ajánlatait. Az iWiW nyáron ideiglenesen kivételt is tett egy esetben, amikor Coke-Club néven egy olyan rendezvénynek nyitott adatlapot, amelyet az üditőitalgyártó cég támogatott.
A "fekete" regisztrációk korának azonban vége: az intézményi, tehát Kft-k, Rt-k, Bt-k, egyesületek és alapítványok regisztrációja a tesztidőszak után, várhatóan még az idei évben ötezerezer forintos regisztrációs díj ellenében lehetséges lesz. Innentől kezdve csak azoknak kell fizetniük – bejelölésenként és havonta harminc forintot - akik nyíltan profitorientált tevékenységekre, tehát például akciós áruk reklámozására használják a saját céges adatlapjukat. A civil szervezeteknek nem kell fizetniük bejelölésenkért, sőt, az egyszerű iWiW-felhasználók saját klubjainak - mint például a már létező "Negyvenen túliak társaságának" - még az egyszeri belépési díjat sem kell kifizetnie.
Jobban odafigyelünk majd azokra, akik meg akarják kerülni a szabályokat- válaszolta az Mfor.hu kérdésére Szabó Márton az iWiW Kft. ügyvezető igazgatója. Állítása szerint szigorúbban veszik, hogy a magánszemélyként bejelentkező, de a rendszerben ügynöki tevékenységet folytató felhasználókat is kiszűrjék. Arra is oda fognak figyelni, hogy a kisebb cégek se regisztrálhassanak ingyenesen, klubként - tette hozzá. "A cél ugyanakkor nem az, hogy egy használhatatlan, a baráti társaságokat is elriasztó rendszert hozzunk létre, így csak indokolt esetben lépünk fel azok ellen, akik az új rendszert ki akarják játszani" - fejtette ki Szabó Márton.
Az iWiW mostani újítása már régóta esedékes volt. A konkurensek közül a MyVIP már régóta nyújt olyan lehetőséget a felhasználóknak, hogy klubokat hozzanak létre, emelt díjas sms-sel. Abban a rendszerben céges klubok is működtek, különböző reklámkampányokhoz kapcsolódóan.
A nyugati példák is azt mutatják, hogy a céges regisztrációk csak akkor váltanak ki ellenérzést a közösségépítő oldalak felhasználóiból, ha azok koncepciótlanok és erőltetettek. A céges megjelenésre pedig felhasználói oldalról is van igény a közösségépítő szájtokon. Egy idei amerikai felmérés olyan eredményre jutott, hogy a Myspace- vagy Facebook-felhasználók nem idegenkednek a népszerű márkák bejelölésétől.
"A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait" - elemezte korábban lapunknak egy idén publikált kutatás végeredményét Novák Péter a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.
Szabó Márton most azt mondta, hogy ők is hasonló okok miatt döntöttek a céges közösségek létrehozásának engedélyezése mellett. "A cégek egy nyitott célcsoportot kapnak üzeneteik célbajuttatásához, hiszen a felhasználók maguk kereshetik meg a nekik tetsző márkák adatlapjait" - fejtette ki az ügyvezető igazgató. Hozzátette ugyanakkor, hogy a cégektől várhatóan másfajta reklámstratégiát kíván majd meg az új lehetőség használata. Szerinte sokkal közvetlenebb, sokkal interaktívabb csatornára kell felkészülnie a cégeknek, amelynek hatékonysága nagyban függ majd attól, hogy mennyire élnek a lehetőségekkel a regisztráló vállalkozások.
L. Nagy Gábor