1p

A tavalyi évben emelkedett először százmillió dollár fölé a hollywoodi filmek átlagos költsége. A drágulást elsősorban a marketingra szánt horribilis összegek okozták.

A produkciós költségek tavaly átlagosan 63,8 milló dollárra rúgtak, ami húsz százalékosnál is nagyobb emelkedést jelez 2002-höz (52,6 millió dollár) képest, nyilatkozta a Hollywood Reporter nevű szaklapnak Jack Valenti, az Amerikai Filmszövetség (MPAA) elnöke.

Ehhez azonban átlagban 39 millió dolláros marketingköltségek társultak, ami 27 százalékkal több, mint 2002-ben. A legnagyobb kiadás-növekedést a televíziós hirdetéseknél regisztrálták.
Ez egyben azt jelenti, hogy egy film tág értelemben vett reklámozása csupán 35 százalékkal kerül kevesebbe, mint annak gyakorlati legyártása.

Az MPAA a hét legnagyobb hollywoodi stúdiót tömöríti, így a Disney-t, a Warnert, a Foxot és az Universalt, írja a Süddeutsche Zeitung.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!