A produkciós költségek tavaly átlagosan 63,8 milló dollárra rúgtak, ami húsz százalékosnál is nagyobb emelkedést jelez 2002-höz (52,6 millió dollár) képest, nyilatkozta a Hollywood Reporter nevű szaklapnak Jack Valenti, az Amerikai Filmszövetség (MPAA) elnöke.
Ehhez azonban átlagban 39 millió dolláros marketingköltségek társultak, ami 27 százalékkal több, mint 2002-ben. A legnagyobb kiadás-növekedést a televíziós hirdetéseknél regisztrálták.
Ez egyben azt jelenti, hogy egy film tág értelemben vett reklámozása csupán 35 százalékkal kerül kevesebbe, mint annak gyakorlati legyártása.
Az MPAA a hét legnagyobb hollywoodi stúdiót tömöríti, így a Disney-t, a Warnert, a Foxot és az Universalt, írja a Süddeutsche Zeitung.
(Menedzsment Fórum)
A marketingköltségek miatt drágák a hollywoodi filmek
A tavalyi évben emelkedett először százmillió dollár fölé a hollywoodi filmek átlagos költsége. A drágulást elsősorban a marketingra szánt horribilis összegek okozták.