A megállapodástól mindkét fél a forgalom további növekedését várja. Mint az elemzők felhívják a figyelmet, eddig a dalok az iPod nevű lejátszóval voltak hallgathatók. Annak piaca azonban telítődni látszik, így a mobilokkal való zenehallgatás új lendületet adhat a 99 centért letölthető zenéknek. A csengőhangok sok százmillió dolláros letöltése már bizonyította, hogy a potenciális vásárlói kör ugrásra kész. Steve Jobs Apple vezér szerint most másfélmilliárd potenciális vásárló felé nyitnak kaput, és ez óriási lehetőség az iTunes szempontjából.
A Motorola ugyanakkor a meglehetősen éles versenyhelyzetben alternatívát nyújthat a fiatalabb fogyasztók számára. Ed Zander, a vállalat elnök-vezérigazgatója természetes szövetségnek nevezte a vállalatok között létrejött megállapodást. A mobilkészülékek ma már korántsem csak a beszédforgalom lebonyolítását szolgálják, a felhasználók az interaktív tartalmak iránt igen fogékonyak, a Motorola pedig ezt az igényt próbálja kielégíteni.
Mint ismert, az Apple az elsők között volt azon cégek sorában, amelyek üzletet láttak a legális online zeneboltok működtetésében. Steve Jobs cége a múlt évben nyitotta meg iTunes néven internetes üzletét, amely 14 hónap alatt mintegy 100 millió zeneszámot adott el. Jobs szerint azonban ezáltal ma még relatív kevés pénzt lehet keresni, a portál így fontos csatorna, amely arra szolgál, hogy növeljék az Apple különböző készülékeinek - így a szintén népszerű iPod mp3-lejátszó - eladásait.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A CD-k halálát jósolja az Apple vezére
Sikeresen debütált Európában az Apple zenei szolgáltatása
Ötvenmillió dalnál tart az Apple
A mobilosok felé nyit az Apple zeneáruháza
Megállapodást kötött az Apple és a Motorola, így az iTunes online zenei áruház kínálatában szereplő dalok letölthetők lesznek a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártó készülékére is. A speciális eszközt a jövő évtől forgalmazza a Motorola.