![]() |
Az elmúlt három évben minden ötödik munkavállaló legalább egyszer kihasználta az internetes álláspiac nyújtotta lehetőséget - ez derült ki a frankfurti J. W. Goethe Egyetem Gazdasági Informatikai Intézete és a Monster állásportál közös kutatásából.
Az internetes álláskeresés elsősorban a passzív álláskeresésre nyújt az eddigieknél tágasabb lehetőséget. A munkát keresők regisztrálják magukat egy webes adatbankban, majd várnak, amíg a megfelelő munkaadó kopogtat.
Az online fejvadász és személyzeti tanácsadó cégek oldalai mellett érdemes bejelentkezni a munkaügyi központok adatbázisaiba és a cégek honlapjaira is.
Az internetes adatbázisok regisztrált felhasználóinak egyharmada egy éven belül állást talált állás Németországban ezzel a módszerrel. A jelöltek tíz százalékánál három vagy több potenciális munkaadó is jelentkezett.
A kutatás eredményei szerint az nternethasználattal megfordul a munkakeresés hagyományos rendje: eddig a cégek írtak ki álláspályázatokat, és az álláskeresők kopogtattak be személyes anyagaikkal, most pedig az álláskeresők hirdetik magukat, képességeiket, kompetenciáikat, a cégek pedig válogatnak az adatbázisokból, ha éppen új munkaerőre van szükségük.