Miközben az általános vásárok itthon is visszaszorultak, a szakvásárok megőrizték jelentőségüket. A nagyközönség ugyanis ma még jobban tud tájékozódni ezeken a rendezvényeken, mint például az interneten keresztül, írja a Világgazdaság.
Míg az elmúlt tíz évben az általános vásárok súlya erősen veszített korábbi jelentőségéből, addig az egy-egy adott terület teljes választékát bemutatni kívánó szakvásárok képesek voltak tartani magukat.
Utóbbiak kétféle osztódtak az elmúlt évtizedben: azokon a területeken, ahol - mint a lakásvásárok esetében is - a célcsoport a nagyközönség, fellendülés volt tapasztalható. A nagyközönség ugyanis jobban tud tájékozódni, mint az interneten vagy például az apróhirdetésekből.
Szakértők szerint érdemes évente kétszer - tavasszal és ősszel -lakásvásárt tartani, az ipari területen viszont általában éves vagy kétéves időtávban rendeznek kiállításokat.
Itthon még néhány évnek el kell telnie ahhoz, hogy - mint Nyugat-Európában - az interneten keresztül is érdemes legyen majd lakás, ruházati, műszaki cikkek vagy egyes szolgáltatások után kutatni.
Jelen pillanatban ugyanis Magyarországon a lakást kínáló általában nem rak fel elég részletes információt a világhálóra, így az sokszor nem elegendő a vásárló számára, állítják a Világgazdaság által megszólaltatott szakértők.
A nagyközönség ma is igényli a szakvásárokat
Miközben az általános vásárok itthon is visszaszorultak, a szakvásárok megőrizték jelentőségüket. A nagyközönség ugyanis ma még jobban tud tájékozódni ezeken a rendezvényeken, mint például az interneten keresztül, írja a Világgazdaság.