A kizárólag teherautókra kivetett díjat begyűjteni hivatott konzorcium tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler autógyár és a francia Cofiroute többször kérték a halasztást, és sokáig úgy tűnt a Manfred Stolpe vezette közlekedési tárca türelme végtelen.
A korábbi tervek szerint ugyanis úgy volt, hogy 2003 augusztus 31-ig megindítják az úttörő technológiájú, műholdas követésen alapuló díjkiszabó és -beszedő rendszert, de műszaki problémák keletkeztek, és a halasztott határidők sem teljesültek. Idén januárban azután ultimátumot kapott a Toll Collect: amennyiben év végére nem szavatolják a rendszer működését, úgy elvesztik az üzemeltetés jogát. A műholdas követőrendszerek (GPS) adatait összegyűjtő, majd ezek alapján számlázó rendszer fejlesztői azonban nem tudtak egyeszségre jutni a kormánnyal.
Ezt követően született meg a kedd reggelig tartó tárgyalások eredményeként az a döntés, amely szerint megválnak a konzorciumtól. A huza-vona mindenesetre komoly költségekkel járt a német adófizetőknek, az elvileg immár fél éve üzemelő rendszertől havonta 150 millió euró bevételt várt a költségvetés. Ez az összeg adódik ugyanis a becslések szerint, ha a 12 tonnás teherautók után kilométerenként 12,4 eurócentes befizetésekből levonják a tervezett rendszer üzemeltetési költségeit.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Év végén már a német autópályákon is fizetni kell
Autópályadíj: tovább csúszik a rendszer indulása
A német autópályák is matricások lesznek
A német kormányzat a tehergépjárművekre kivetett autópálya használati díj ellenében matricát ad, elvetve ezzel hosszú agónia után a Toll Collect műholdas rendszerét.