A német vonatok 93 százaléka pontosan érkezett célba idén januárban és februárban, ami azt jelzi, hogy sikerrel járt Hartmut Mehdorn elnök tavaly év végén indított, késések elleni offenzívája.
A legnagyobb javulást a távolsági közlekedésben (InterCity, InterCityExpress) lehetett tapasztalni, ahol a "pontossági mutató" a 2003-as 75 százalékról idén 90 százalékra kúszott fel. Januárban és februárban a régiókon belül közlekedő járatai 92,7 százaléka ért célba menetrendjének megfelelően, a berlini, hamburgi és hannoveri vonal gyorsvonatai pedig gyakorlatilag mindig - 99, 1 százalékban - pontosak voltak, írja a Süddeutsche Zeitung.
A német vasutat (DB) korábban sok kritika érte az utasok felől a pontatlanság miatt. A vezetőség emiatt belső vizsgálatot indított és megállapította, hogy a késések nagy része nem külső, hanem belső körülményeknek, így technikai problémáknak, a rossz tervezésnek vagy a nem eléggé hatékony üzemmenetnek tudható be. Az eredmény láttán Mehdorn bejelentette, hogy "offenzívába" kezdenek a késések megszüntetése érdekében.
Ennek első lépéseként életbe léptettek egy számítógépes rendszert, amely segítségével a technikai problémákat sikerült idejében felfedezni és megoldani. Emellett reggel hét és kilenc között sem építkezést, sem karbantartást nem végeztek a pályákon, a forgalom zökkenőmentes lebonyolítása érdekében pedig külön felügyelőket helyeztek ki a nagy pályaudvarokra.
(Menedzsment Fórum)
A német vonatok kilencven százaléka nem késik
A német vonatok 93 százaléka pontosan érkezett célba idén januárban és februárban, ami azt jelzi, hogy sikerrel járt Hartmut Mehdorn elnök tavaly év végén indított offenzívája a késések ellen.