2p

A német vásárlók többsége hűséges az egyszer már bevált márkához, emellett előnyben részesíti a közismert neveket az olcsó, de névtelen termékekkel szemben.

A német vásárlók többsége hűséges az egyszer már bevált márkához, emellett előnyben részesíti a közismert neveket az olcsó, de névtelen brandekkel szemben.

Bár Németország egyesülése óta már csaknem 15 év eltelt, mind a nyugat, mind a keletnémetek hűségesek maradtak megszokott temékeikhez, derül ki a Reader's Digest magazin felméréséből. Ezt jelzi például, hogy a hagyományos keletnémet pezsgőmárka, a Rotkäppchen továbbra is népszerűbb a volt NDK-ban, mint a nyugati vetélytárs Muff.

Érdekes, hogy a németek egységesek voltak a legkedveltebb áruházláncokat illetően. Itt az Aldi szerezte meg az első helyet, ezt követte az Edeka és a tavasszal Magyarországon is boltokat nyitó Lidl.

A legkedveltebb márkáknál viszont már jelentős különbségek mutatkoztak. A nyugatnémet bevásárlók kosarába legtöbbször a Maggi, a Persil, a Gerolsteiner és az Asbach termékei kerültek, ezek többsége Magyarországon is ismert. Ezzel szemben keleten a hazánkban nagyrészt ismeretlen márkák - Riesa(tészta, leves), Lichtenauer (ásványvíz), Wilthener (bor) és Spee (mosószer) - a legkedveltebbek.

Habár az utóbbi időben elterjedtek az olcsó, de név nélküli brandek, a vásárlók továbbra is a nagy neveket veszik szívesebben. Az olyan klasszikusok, mint a Nivea, a Persil, az Aspirin, a Miele vagy a Siemens továbbra is élvezik az emberek bizalmát, írja a Süddeutsche Zeitung.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!