A német vásárlók többsége hűséges az egyszer már bevált márkához, emellett előnyben részesíti a közismert neveket az olcsó, de névtelen brandekkel szemben.
 
 Bár Németország egyesülése óta már csaknem 15 év eltelt, mind a nyugat, mind a keletnémetek hűségesek maradtak megszokott temékeikhez, derül ki a Reader's Digest magazin felméréséből. Ezt jelzi például, hogy a hagyományos keletnémet pezsgőmárka, a Rotkäppchen továbbra is népszerűbb a volt NDK-ban, mint a nyugati vetélytárs Muff.
 
 Érdekes, hogy a németek egységesek voltak a legkedveltebb áruházláncokat illetően. Itt az Aldi szerezte meg az első helyet, ezt követte az Edeka és a tavasszal Magyarországon is boltokat nyitó Lidl.
 
 A legkedveltebb márkáknál viszont már jelentős különbségek mutatkoztak. A nyugatnémet bevásárlók kosarába legtöbbször a Maggi, a Persil, a Gerolsteiner és az Asbach termékei kerültek, ezek többsége Magyarországon is ismert. Ezzel szemben keleten a hazánkban nagyrészt ismeretlen márkák - Riesa(tészta, leves), Lichtenauer (ásványvíz), Wilthener (bor) és Spee (mosószer) - a legkedveltebbek.
 
 Habár az utóbbi időben elterjedtek az olcsó, de név nélküli brandek, a vásárlók továbbra is a nagy neveket veszik szívesebben. Az olyan klasszikusok, mint a Nivea, a Persil, az Aspirin, a Miele vagy a Siemens továbbra is élvezik az emberek bizalmát, írja a Süddeutsche Zeitung.
 
 (Menedzsment Fórum)
 
A németek kitartanak a nagy márkák mellett
A német vásárlók többsége hűséges az egyszer már bevált márkához, emellett előnyben részesíti a közismert neveket az olcsó, de névtelen termékekkel szemben.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                