Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által az online reklámpiacról készített felmérés szerint új lendületet vettek az internetes hirdetések. A világ legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban, az utolsó negyedévben 2,2 milliárd dollár értékben vásároltak internetes hirdetést a vállalatok, amely 38 százalékos bővülés az egy évvel korábbi számokhoz képest. A teljes évi tengerentúli költés 7,27 milliárd dollárt tett ki. Az összeg minden idők második legerősebb időszakává tette a 2003-as évet, és a piac mérete megközelítette a csúcsévnek számító 2000-es esztendő 8 milliárdos költését.
A teljes reklámpiac 2,9 százalékát éri el az online szektor. A jövőben az internet részaránya tovább bővülhet, jövőre 3,1 százalékot, 2005-re pedig 3,3 százalékot hasíthat ki a piaci tortából.
A hazai piac méretét Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internet tagozatának vezetője 2,2 - 2,3 milliárd forintosra becsülte. Mint a szakember a Menedzsment Fórumnak elmondta, ez a 2002-es évhez képest 40 százalékos bővülést takar. A szakember úgy véli, a webes költés hozzávetőleg 1,5-2 százaléka a teljes piaci tortának. Ami az idei kilátásokat illeti, további bővülés várható, véleményem szerint 30-40 százalékkal lesz nagyobb a piac a tavalyinál - mondta Novák Péter.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az internetes reklámköltés nő a legintenzívebben
2,3 milliárd forint internetes reklámokra
Növeli részesedését az online média
Csúcsot döntött az online reklámköltés
A nemzetközinél erőteljesebb növekedés hazai online reklámpiacon
A legnagyobb piacokon az internetes hirdetések tekintetében 20 százalék körüli átlagos bővülést mértek. A hazai szakemberek szerint a magyar piac 2003-as bővülése ennek kétszerese, 40 százalékosra tehető.