2p

A legnagyobb piacokon az internetes hirdetések tekintetében 20 százalék körüli átlagos bővülést mértek. A hazai szakemberek szerint a magyar piac 2003-as bővülése ennek kétszerese, 40 százalékosra tehető.

Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által az online reklámpiacról készített felmérés szerint új lendületet vettek az internetes hirdetések. A világ legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban, az utolsó negyedévben 2,2 milliárd dollár értékben vásároltak internetes hirdetést a vállalatok, amely 38 százalékos bővülés az egy évvel korábbi számokhoz képest. A teljes évi tengerentúli költés 7,27 milliárd dollárt tett ki. Az összeg minden idők második legerősebb időszakává tette a 2003-as évet, és a piac mérete megközelítette a csúcsévnek számító 2000-es esztendő 8 milliárdos költését.

A teljes reklámpiac 2,9 százalékát éri el az online szektor. A jövőben az internet részaránya tovább bővülhet, jövőre 3,1 százalékot, 2005-re pedig 3,3 százalékot hasíthat ki a piaci tortából.

A hazai piac méretét Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internet tagozatának vezetője 2,2 - 2,3 milliárd forintosra becsülte. Mint a szakember a Menedzsment Fórumnak elmondta, ez a 2002-es évhez képest 40 százalékos bővülést takar. A szakember úgy véli, a webes költés hozzávetőleg 1,5-2 százaléka a teljes piaci tortának. Ami az idei kilátásokat illeti, további bővülés várható, véleményem szerint 30-40 százalékkal lesz nagyobb a piac a tavalyinál - mondta Novák Péter.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Az internetes reklámköltés nő a legintenzívebben
2,3 milliárd forint internetes reklámokra
Növeli részesedését az online média
Csúcsot döntött az online reklámköltés

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!