Több műsort is kritikával illettek, s azt a döntést is bírálták, hogy a társaság rengeteg pénzt költött az olyan népszerű produkciók megvásárlására, mint például a Harry Potter.
Az IPA felszólította az Ofcom-ot, amely a brit reklámipar ellenőrző testülete, hogy vegye át a BBC feletti ellenőrzést.
Mint ismeretes, a vezetők éppen most távoztak a társaság éléről, hiszen a nemrégiben napvilágra került Hutton-jelentés miatt mind a BBC elnöke, mind vezérigazgatója lemondott.
Megfigyelhető, hogy a BBC egyre erősebben taktikázik a műsorkínálat összeállítása során, s érezhetően célja, hogy egész egyszerűen elszipkázza a kereskedelmi adók közönségét. Ez jól látható az idősávonkénti összehasonlításból, állítja az IPA.
Nem sokkal korábban Patricia Hodgson, a televíziózást ellenőrző brit ITC korábbi vezetője is éles kritikával illette a közszolgálati adót, mondván, a társaság inkább a nézettséget hajszolja, ahelyett, hogy betöltené közszolgálati kötelezettségeit, amelyektől nagyon eltávolodni látszik.
Az IPA szeretné elérni, hogy a törvényhozók újragondolják a kereskedelmi csatornákra rótt közszolgálati kötelezettségeket. Véleményük szerint az ITV és a Channel Five kötelezettségei eltúlzottak, amelyeket meg kellene szűntetni azok újragondolásáig.
A fenti megjegyzések bekerülnek az Ofcom-vizsgálatba is, amely a brit televíziózás eddigi legköltségesebb tanulmánya lesz, s feladata szükség esetén a közszolgálati televíziózás újbóli definiálása a gyorsan változó világ támasztotta új követelmények fényében.
A kormány 2006-ban fogja felülvizsgálni a BBC alapszabályát. A vizsgálat akár jelentős változást is hozhat, alapvetően megváltozhat a társaság szerepe. (A Médiainfo cikke nyomán)
A nézettség hajszolásával vádolják a BBC-t
A brit reklámipari szakembereket tömörítő IPA azzal vádolta meg a BBC-t, hogy enged a tömegpiac igényeinek, s ezzel párhuzamosan elhanyagolja közszolgálati kötelezettségeit.