A 18-34 éves nők inkább vevők a szarkasztikus humorra, mint az idősebbek, akik közül az ötven felettiek kedvelik legkevésbé az ilyen jellegű tréfát. A 18-49 éves célközönség 93 százaléka úgy nyilatkozott, hogyha humorosnak talál egy hirdetést, akkor inkább megnézi legközelebb is, mintha az komoly hangvételű. Tízből kilenc nő szívesen beszélget másokkal ilyen típusú hirdetésről, azaz megvalósul a marketingesek által annyira kívánatos 'szájról-szájra' effektus, emellett hosszabb ideig megmarad az emlékezetükben az ilyen reklám.
A felmérésből kiderül továbbá, hogy a kérdezettek 88 százaléka kevésbé hajlamos elkapcsolni a csatornáról a nézett műsor megszakítása alatt, ha a televíziós szpotot viccesnek találja.
Az Oxygen Media és a Grey MediaCom kutatáse kvalitatív és kvantitatív elemeket is tartalmazott. Négy amerikai nagyvárosban zajlottak a kérdőíves felmérések, és ugyanakkora arányban vontak be 18 év feletti férfiakat és nőket. Az online része a felmérésnek 2000 nőre és 500 férfira terjedt ki.
Ed Keller, a kivitelező RoperASW kutatócég vezetője szerint az eredmények a minőségi humor közönségmegtartó hatását mutatják. A részletes eredményekből a marketingszakemberek arra is következtethetnek, milyen módon a legérdemesebb a humor eszközét bevetni a reklámokban, és ez hatalmas lehetőséget jelent a célközönség érdeklődésének és szimpátiájának megszerzésére, írja az AdWeek.
(Menedzsment Fórum)
A nők inkább vevők a vicces reklámokra
A nőket megcélzó reklámok eredményesebbek, ha több humoros elemet tartalmaznak. Az Oxygen Media és a Grey MediaCom felméréséből kiderül, hogy elsősorban a vicces hangvételű hirdetések aratnak tetszést a gyengébb nem körében.