2p

A megtorpanó európai konjunktúra a hazai reklámpiacot is negatívan befolyásolta, derült ki a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a MAKSZ áprilisi előrejelzéséből, melyet a reklámügynökségi tagok megkérdezésével készített.

A MAKSZ kutatása az ügynökségek valós pénzügyi elvárásaira vonatkozott, hiszen a listaárak tekintetében idén is szép növekedés lesz kimutatható a választások, és a foci-vb hatásának köszönhetően. A felmérésből kiderül, hogy nem túl derülátók a hazai reklámügynökségek vezetői a piaci trendeket illetően, annak ellenére, hogy a tavalyi évben szerény növekedést értek el.

A klasszikus (ATL) reklámügynökségi vezetők 44 százaléka stagnálónak, 17 százaléka csökkenőnek, míg 39 százaléka enyhén növekvőnek ítélte a 2005-ös év forgalmát. Ezt támasztja alá a konkrét piaci eredmények alapján számított 4,3 százalékos növekedési index is.

Továbbá egyértelműen kimutatható az interaktív terület erős növekedése, a PR, illetve a nem tömegmédiumokat használó, úgynevezett BTL tevékenységek térnyerése is. "Az eredmény nem volt meglepetés, hiszen a tömegmédiumok használata mellett a hirdettetők egyre gyakrabban alkalmaznak alternatív csatornákat és más kreatív megoldásokat is üzenetük hatékony célba juttatása érdekében" - nyilatkozta Récsán Gábor, a MAKSZ főtitkára.

Elvárások az idei évre

A 2006-os év várható tendenciáiból érezhető, hogy a reklámügynökségek vezetői a jövőt kevésbé látják kecsegtetőnek. Ez árnyaltabban jelentkezik a piacról általában alkotott véleményükben, és hangsúlyosabban saját cégük várható kilátásaiban. A reklámügynökségek a 2005-ösnél szolidabb, 3,47 százalékos növekedést jósolnak maguknak erre az évre.

Az ATL tevékenységet összehasonlítva más kommunikációs területekkel ugyancsak szerényebb várakozások tapasztalhatók, azt azonban szinte mindenki biztosra veszi, hogy az interaktív terület kiemelkedően fog fejlődni. Emellett a megkérdezettek a BTL tevékenységekben látnak még növekedési potenciált.

Az ügynökségvezetők nyereségelvárása is egybevág az előrejelzésekkel, hiszen a kutatásban résztvevők közel háromnegyede, azaz 72 százaléka stagnáló, illetve csökkenő eredményre számít 2006-ban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!