Az egyezség értelmében 289 embert bocsátanak el 2005-2008 között, és ezzel évi 52 millió eurót takarít meg a csődközelben lévő vállalat, számol be az MTI.
A megegyezés lényegében a német Lufthansa légitársaságnál alkalmazott [ajanlo=73][igazitas=left/] elvek alapján született meg. Az eredetileg elbocsátandó 450 pilóta helyett csak alig háromszáztól válik meg a cég, viszont a repülőszemélyzet számos kedvezményét megnyirbálják, növelik a repült órák számát, és a pilóták fizetése nagyobb mértékben függ majd a vállalat gazdasági teljesítményétől.
Mint ismert, az Alitalia kormánybiztosa múlt héten olyan, ötezer fős létszámcsökkentést követelő tervet terjesztett a szakszervezetek elé, amely főleg a 15 ezer fős földi kiszolgáló személyzet mérséklésével, emellett 450 pilóta és 1050 légi kísérő elbocsátásával számolt 2006-ig. A lépésekkel a cég évi 315 millió eurót takarítana meg a bérköltségeken.
Az olasz nemzeti légitársaságot irányító Giancarlo Cimoli kormánybiztos terve a komoly veszteséget - az idei első félévben 330 millió eurót, tavaly pedig 519 millió eurót - termelő Alitaliának 2006-ra 830 millió, 2008-ra pedig már 1027 millió euró összesített költségcsökkentést remél.
Az olasz légitársaság jelenleg a közepes távú járatoknál 11 eurót költ egy kilométernyi légi útra, míg az Iberia és a Lufthansa hat-hét eurót, a Ryanair fapados pedig ezt öt euróból hozza ki.
Az egyezség a 24. órában született, miután a kormány szeptember 15-i határidőhöz kötötte a csaknem 400 millió eurós áthidaló hitel megadását, a szakszervezetekkel való megegyezést feltételezve.
(MTI)
A pilótákkal már megállapodott az Alitalia
Maratoni tárgyalások után az olasz nemzeti légitársaság, az Alitalia megállapodást kötött a pilóták szakszervezeteivel a szanálási programról.