Gönci elmondta, hogy a Malév kiadásai külső körülmények miatt mintegy nyolcmilliárd forinttal nőttek 2006-ban a megelőző évhez képest. Hozzátette, hogy a hatékonyság javulásának köszönhetően az eredményre ebből mintegy négymilliárd forint gyűrűzik csak át.
A többletköltségek között ismertette, hogy a Budapest Airportnak a légitársaság mintegy hárommilliárd forinttal fizetett többet tavaly, mint 2005-ben. A kerozinköltségek tízmilliárd forinttal nőttek, amiből mintegy négymilliárd forint származott a kerozin áremelkedéséből. További plusz egymilliárd forint kiadást jelentett a forint árfolyam gyengülése és az átszervezések miatt a személyi kiadások kétmilliárd forinttal nőttek. A vezérigazgató a jövőt tekintve mindenesetre optimista, véleménye szerint a privatizáció lezárását követően a társaság működése javulhat. Ennek feltétele a magánosítást követő tőkeemelést, amely után a társaság két éven belül nyereségessé válhat.
Gönci János szerint a Malév által már aláírt Code-Share megállapodásoknak köszönhetően jövőre már növekednek a bevételek, miközben a költségek várhatóan nem emelkednek. Hozzátette, hogy a kerozinszükséglet több mint felét a cég lefedezte.
A Malév évek óta tervezi, hogy eladja a négy CRJ típusú gépét, aminek a flotta egységesítése az indoka. Mivel nem kaptak jóváhagyást, a Malév nem értékesíti azt a CRJ-200 típusú gépét, aminek megvásárlására szándéknyilatkozatot kötött. Gönci hozzátette, hogy a szándéknyilatkozat január 17-én járt le. A privatizáció megindulása óta a Malév az ÁPV Rt. hozzájárulását kéri minden hasonló ügyletben, amiről a privatizációs szervezet a potenciális tulajdonosokkal egyeztet.