2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly mintegy négymilliárd forinttal javult a Malév hatékonysága, és bár a veszteség meghaladja az egy évvel korábbi negatív eredményt, Gönci János vezérigazgató szerint a privatizációt és a tőkeemelést követően két éven belül nyereségessé válhat a légitársaság.

Gönci János New Yorkban, kedden vette át azt a díjat, amit a Malév mint a legjobb kelet-európai légitársaság nyert meg az amerikai légi utasok szavazatai alapján. Az elismerést Cynthia Nixon amerikai színésznő, a Szex és New York című sorozat egyik főszereplője adta át.

Gönci elmondta, hogy a Malév kiadásai külső körülmények miatt mintegy nyolcmilliárd forinttal nőttek 2006-ban a megelőző évhez képest. Hozzátette, hogy a hatékonyság javulásának köszönhetően az eredményre ebből mintegy négymilliárd forint gyűrűzik csak át.

A többletköltségek között ismertette, hogy a Budapest Airportnak a légitársaság mintegy hárommilliárd forinttal fizetett többet tavaly, mint 2005-ben. A kerozinköltségek tízmilliárd forinttal nőttek, amiből mintegy négymilliárd forint származott a kerozin áremelkedéséből. További plusz egymilliárd forint kiadást jelentett a forint árfolyam gyengülése és az átszervezések miatt a személyi kiadások kétmilliárd forinttal nőttek. A vezérigazgató a jövőt tekintve mindenesetre optimista, véleménye szerint a privatizáció lezárását követően a társaság működése javulhat. Ennek feltétele a magánosítást követő tőkeemelést, amely után a társaság két éven belül nyereségessé válhat.

Gönci János szerint a Malév által már aláírt Code-Share megállapodásoknak köszönhetően jövőre már növekednek a bevételek, miközben a költségek várhatóan nem emelkednek. Hozzátette, hogy a kerozinszükséglet több mint felét a cég lefedezte.

A Malév évek óta tervezi, hogy eladja a négy CRJ típusú gépét, aminek a flotta egységesítése az indoka. Mivel nem kaptak jóváhagyást, a Malév nem értékesíti azt a CRJ-200 típusú gépét, aminek megvásárlására szándéknyilatkozatot kötött. Gönci hozzátette, hogy a szándéknyilatkozat január 17-én járt le. A privatizáció megindulása óta a Malév az ÁPV Rt. hozzájárulását kéri minden hasonló ügyletben, amiről a privatizációs szervezet a potenciális tulajdonosokkal egyeztet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!