Az Effie az egyetlen olyan megmérettetés Magyarországon, amellyel a marketinges döntéshozók, valamint a kampányokat lebonyolító ügynökségek lemérhetik, sikeres munkát végeztek-e. A versenyt itthon a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata (IAA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) harmadízben rendezi meg.
Tavaly húsz főből állt a zsűri, és az idei évben még több reklám- és marketingszakember, kutató és oktató vesz részt a zsűri munkájában. A döntéshozók között a júliusi értékeléskor a hirdetői, az ügynökségi és a médiaoldal azonos súllyal szerepel. Újdonság lesz idén az is, hogy a szervezők, kutatási szakemberek bevonásával öt véletlenszerűen kiválasztott pályázó kutatási adatait auditálják.
2003-ban hetvenkét nevező közül választották ki a nyerteseket. A leghatékonyabbnak járó Platina Effie-t a Grey Netfüggők kampánya kapta tavaly, melyet az ügynökség a Vodafone-nak készített.
A reklámhatékonyságot díjazzák az Effie versenyén
Június 25-én, pénteken jár le a hazai Effie reklámhatékonysági verseny nevezési határideje.