2p

A Financial Times hiánya elérte a 32 millió fontot, miután folyamatosan esik vissza a hirdetésekből származó bevétel, tudósít a The Guardian.

A 2003-as évben 9 millió fonttal növekedett a nagy múltú brit gazdasági napilap vesztesége. Harminckilenc százalékkal növekedett a tavalyi évben a lap hiánya, annak ellenére, hogy jelentős költségcsökkentéssel és leépítéssel próbálták elejét venni a gazdasági helyzet romlásának.

A tulajdonos Pearson nyilatkozatában a reklámipar recesszióját okolja a hirdetésekből bejövő bevételek visszaeséséért. A reklámok mennyisége a 2000-es évhez képest kétharmadára esett vissza. Marjorie Scardino, a Pearson vezérigazgatója reményét fejezte ki, hogy hamarosan javulni fog a szektor helyzete.

A Financial Times eladott példányszáma is csökkent a tavalyi évben. 2003 első feléhez képest 4 százalékkal kevesebbet adtak el a lapból. Scardino szerint az elmúlt években a lap sokat tett a minőségi tartalomért, a hatékonyabb vezetésért és a költségek csökkentéséért, és most erősebbnek érzik a Financial Times-t, mint valaha. Az FT.com 2002-es indításával sikerült 74 ezerre növelni előfizetőik létszámát.

Az FT Group egésze, a neves napilappal ellentétben növelte nyereségét. A cég, melynek tagja a spanyol Recolates médiacsoport, a Les Echos, és az FT Deutschland, 8 százalékos növekedéssel 86 millió fontra növelte profitját.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!