A 2003-as évben 9 millió fonttal növekedett a nagy múltú brit gazdasági napilap vesztesége. Harminckilenc százalékkal növekedett a tavalyi évben a lap hiánya, annak ellenére, hogy jelentős költségcsökkentéssel és leépítéssel próbálták elejét venni a gazdasági helyzet romlásának.
A tulajdonos Pearson nyilatkozatában a reklámipar recesszióját okolja a hirdetésekből bejövő bevételek visszaeséséért. A reklámok mennyisége a 2000-es évhez képest kétharmadára esett vissza. Marjorie Scardino, a Pearson vezérigazgatója reményét fejezte ki, hogy hamarosan javulni fog a szektor helyzete.
A Financial Times eladott példányszáma is csökkent a tavalyi évben. 2003 első feléhez képest 4 százalékkal kevesebbet adtak el a lapból. Scardino szerint az elmúlt években a lap sokat tett a minőségi tartalomért, a hatékonyabb vezetésért és a költségek csökkentéséért, és most erősebbnek érzik a Financial Times-t, mint valaha. Az FT.com 2002-es indításával sikerült 74 ezerre növelni előfizetőik létszámát.
Az FT Group egésze, a neves napilappal ellentétben növelte nyereségét. A cég, melynek tagja a spanyol Recolates médiacsoport, a Les Echos, és az FT Deutschland, 8 százalékos növekedéssel 86 millió fontra növelte profitját.
(Menedzsment Fórum)
A reklámipari válság áldozata a Financial Times
A Financial Times hiánya elérte a 32 millió fontot, miután folyamatosan esik vissza a hirdetésekből származó bevétel, tudósít a The Guardian.