2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Coca-Cola ritkán követ el hibát. Azonban katasztrófálisan sikerült a cég Dasani nevű palackozott vizének nagy-britanniai piacra dobása, olvasható a BBC Online cikkében.

Öt héttel azután, hogy a szigetországban a Dasanit több millió fontos reklámköltséggel bevezették a piacra, le kellett venni a boltok polcairól. Most arra keresik a választ az üdítő-óriásnál, hol hibázhattak.

A Coca-Cola a tisztított, palackozott csapvízzel először 1999-ben az USA-ban jelentkezett. Ott a termék hatalmas siker volt, míg öt évvel később a brit vásárlók nem voltak hajlandóak megvenni. Ennek egyik oka az volt, hogy a The Grocer magazinban egy szerző, Simon Mowbray megszellőztette: a Dasani - még ha ezt a cég nem is hirdeti - alapja szimpla csapvíz, bár a palackokba már tisztító eljárás után kerül.

A közönség nem szavazott bizalmat a Coca-Cola termékének, miután ez az információ szélsebesen kezdett terjedni, és a napilapok ilyen és ehhez hasonló főcímekkel írták meg a történetet: 'Csapvizet kínál a Coke 95 pennyért'. Az amerikai óriásvállalat balszerencséjére a BBC egy népszerű sorozatának azokban a napokban adták le azt a részét, melyben a főhős csapvizet kezd árulni Peckham Spirng márkanéven.

Meglehetősen negatív sajtót kapott tehát az új 'üdítő', bár a Coke vezetői próbálták kidomborítani, hogy a Dasani a legtisztább víz, ami forgalomba kerül. A brandet a fiatalok életstílusához próbálták kötni, többek közt ezzel a szlogennel: 'Az ital, amivel azt akarod, hogy mások lássanak'.

A végső csapást egy március 18-i üzemi baleset mérte a Coke-ra, melynek során rákkeltő anyagok kerültek a vízbe. A hibát követően félmillió palack Dasanit vontak be, és a brit üzletek polcairól azóta eltűnt a palackozott víz. A Coca-Cola számára mindez nem egy egyszerű botlás, ugyanis a cég eladásai globálisan visszaestek.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!