Öt héttel azután, hogy a szigetországban a Dasanit több millió fontos reklámköltséggel bevezették a piacra, le kellett venni a boltok polcairól. Most arra keresik a választ az üdítő-óriásnál, hol hibázhattak.
A Coca-Cola a tisztított, palackozott csapvízzel először 1999-ben az USA-ban jelentkezett. Ott a termék hatalmas siker volt, míg öt évvel később a brit vásárlók nem voltak hajlandóak megvenni. Ennek egyik oka az volt, hogy a The Grocer magazinban egy szerző, Simon Mowbray megszellőztette: a Dasani - még ha ezt a cég nem is hirdeti - alapja szimpla csapvíz, bár a palackokba már tisztító eljárás után kerül.
A közönség nem szavazott bizalmat a Coca-Cola termékének, miután ez az információ szélsebesen kezdett terjedni, és a napilapok ilyen és ehhez hasonló főcímekkel írták meg a történetet: 'Csapvizet kínál a Coke 95 pennyért'. Az amerikai óriásvállalat balszerencséjére a BBC egy népszerű sorozatának azokban a napokban adták le azt a részét, melyben a főhős csapvizet kezd árulni Peckham Spirng márkanéven.
Meglehetősen negatív sajtót kapott tehát az új 'üdítő', bár a Coke vezetői próbálták kidomborítani, hogy a Dasani a legtisztább víz, ami forgalomba kerül. A brandet a fiatalok életstílusához próbálták kötni, többek közt ezzel a szlogennel: 'Az ital, amivel azt akarod, hogy mások lássanak'.
A végső csapást egy március 18-i üzemi baleset mérte a Coke-ra, melynek során rákkeltő anyagok kerültek a vízbe. A hibát követően félmillió palack Dasanit vontak be, és a brit üzletek polcairól azóta eltűnt a palackozott víz. A Coca-Cola számára mindez nem egy egyszerű botlás, ugyanis a cég eladásai globálisan visszaestek.
(Menedzsment Fórum)
A sajtó buktatta meg a Coca-Cola csapvizét
A Coca-Cola ritkán követ el hibát. Azonban katasztrófálisan sikerült a cég Dasani nevű palackozott vizének nagy-britanniai piacra dobása, olvasható a BBC Online cikkében.