2p

Hazánkban több élelmiszer termékcsoport értékesítése szezonálisan meghatározott. Különösen igaz ez az ünnepekhez köthető csokoládé-figurákra és a füstölt sonkafélékre, de míg a csokinyusziból egyre kevesebbet, addig a sonkából egyre többet vásárolunk.

Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos "sonka-boom" az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak.

Ezzel ellentétben a húsvéti csokifigurák piaca folyamatosan zsugorodik, ez alól kivétel a 2004-es év, amikor a kilogrammonkénti átlagárak egészen a 2002-es szintre visszaestek. Egyedül ennek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése.

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe. Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!