Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos "sonka-boom" az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak.

Ezzel ellentétben a húsvéti csokifigurák piaca folyamatosan zsugorodik, ez alól kivétel a 2004-es év, amikor a kilogrammonkénti átlagárak egészen a 2002-es szintre visszaestek. Egyedül ennek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése.

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe. Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.