A nagy nézettség és a célzott közönség minden hirdető álma. Az autósport iránt a felmérések szerint egyre több nő viszonyul pozitívan és követi azokat figyelemmel. Ez pedig a hirdetők szempontjából óriási piaci lehetőséggel bír. A női versenyzők hiánya miatt ellenben több cég is óvatos volt eddig a szponzorációt illetően, hiszen nem találtak ideális arcot a termékeiknek.
A Formula Woman néven az Egyesült Királyságban útnak induló sorozat a remények szerint az eddigi problémákra jelenthet megoldást. A futamok közvetítési jogát az egyik legnagyobb brit kereskedelmi adó, az ITV szerezte meg, ez pedig a piaci lehetőségeket látó cégek támogatókedvét is elindította. Olyannyira, hogy a sorozat már névadó szponzort is szerzett egy óvszergyártó vállalat személyében. Mint a versenysorozat illetékesei elmondták, más cégek körében is komoly érdeklődés mutatkozik a futamok és a csapatok támogatása kapcsán. Nem tartják elképzelhetetlennek azt sem, hogy néhány év múlva az Egyesült Királyság határait átlépve a világpiacon is debütáljon az esemény.
A szakemberek szerint a Formula Woman fontos próbakő lehet a "nagy" Formula 1 számára is. A dohánygyártók fokozatos kiszorulása miatt ugyanis a csapatok számára létkérdés, hogy új támogató cégeket vonjanak be.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A szponzorokért is hajtanak a sportolók
A hirdetők is csatáznak a Forma 1-ben
Újabb olasz ruházati cég lesz F1-es szponzor
A szponzoroknak tetszik a női autóverseny ötlete
A Formula 1-es versenyek nagy népszerűsége számos szponzort csábít az esemény támogatására. A túlságosan férfiközpontú versenysorozat miatt azonban jónéhány, nőknek szóló márkatulajdonos maradt távol mint hirdető.