4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Nagyon sok időt, 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt 2013-ban a teljes népesség naponta átlagosan, derült ki a Nielsen Közönségmérés most publikált adataiból. A felmérés szerint a múlt évben rekordnak számító, 4,46 millió reklám került képernyőre.

2013-ban a teljes magyar népesség ugyanannyit tévézett, mint egy évvel korábban, átlagosan 286 percet töltenek naponta a négy évnél idősebbek a készülékek előtt. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 1 percre emelkedett. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2013-ban számottevően csökkent az RTL Klub és a TV2 közönségaránya, azaz folytatódott a kábeltévék, kisebb tematikus csatornák térhódítása. A két legnagyobb kereskedelmi tévé 2012-ben még 33,7 százalékos közönségaránnyal bírt együttesen, ez 29,6 százalékra csökkent egy év alatt. (Igaz a nagyobb növekedést elért csatornák részben az RTL, illetve a TV2 csoporthoz tartoznak – szerk.) Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 14,8 százalék volt. Ez előbbinél 1,9 százalékpontos, utóbbinál 0,6 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva. Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal emelkedett tavaly a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 8,9 százalékra nőtt, míg a gyerekcsatornák közönségaránya 5,2 százalék, a hírcsatornáké 4,1 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,7 százalék, a sportcsatornáké 2,5 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,2 százalék volt az év során.

(Forrás: Nielsen)

A vételi platform szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy a nézési időn belül továbbra is domináns az analóg kábeltelevízióra előfizetők köre (34,3%), de arányuk 2012-höz képest 4,2 százalékponttal csökkent. A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 27 százalékra nőtt, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 4,7 százalékpontot emelkedett (23,6%), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,1 százalékponttal csökkent 15,1 százalékra.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 23 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 8 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot látott.
 
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2013-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 4 460 296 darab reklám került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 30 ezer órát, majdnem 3,5 évet tettek ki a vizsgált 47 csatorna műsoridejéből.
 
A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis szinte pontosan ennyi, 24.6 másodperc volt. A reklámblokkok egytizede mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 42 százalék 2-5 darabot, 38 százalék 6-10 darabot, míg 10% ennél is többet.
 
Az elmúlt esztendőben 556 hirdető ezernél is több márkát hirdetett 6 868 féle különböző reklámban, amelyek közül 5 521 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2013-ban került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 649-szer került adásba.
 
A legtöbb hirdetés a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott (952 013 db), ezt követte az "Élelmiszer" (566 634 db) és a "Szépségápolás" (550 405 db). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 46 százalékát. A leggyakrabban hirdetett termékosztály a "Megfázás elleni készítmények" (222 165 db) volt, ezt követte az "Élelmiszerkereskedelem" (207 647 darab) és a "Fájdalomcsillapító, nyugtató" (152 023 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 32 százalékát tette ki.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!