Táblázat a legnagyobb internetes hirdetőkről!
A bankok kiugró reklámköltéséért elsősorban a 2005-ben nevet és arculatot váltó K&H, az egykori Posta Bank fiókhálózatot magába olvasztó Erste, valamint a CIB és az OTP a felelős. Mind a négy bank közel duplájára, sőt az Erste majdnem a triplájára növelte reklámköltését.
Míg 2004-ben a legtöbbet hirdetett banki termék a személyi kölcsön volt, 2005-ben a lakáshitel vette át a vezetést, amiben valószínűleg szerepe volt a kormányzati Fészekrakó program kiterjesztésének. A 2004 január-novemberi időszakhoz képest megduplázódott a banki image, a vállalati banki szolgáltatások, valamint a hitelkártyák népszerűsítésére fordított összeg.
Az FMCG piac egyik nagy meglepetése a tisztítószerek előretörése volt. Az elmúlt évek csökkenő trendjét 2005-ben 33 százalékos növekedés váltotta fel. A JAR márka megjelenése felrázta a mosogatószer piacot, és több mint két és félszeres reklámköltés-növekedést generált a szegmensben. Az általános tisztítószerek piacát a Cillit Bang-Bref Universal rivalizálás jellemezte, aminek köszönhetően 145 százalékkal nőtt a költés. Ezzel párhuzamosan a mosószerek ismertté tételére is 17 százalékkal többet költöttek.
A tisztítószer kategória felpezsdülése alapos átrendeződést hozott a hirdetői rangsorban. Az évek óta egyre csökkenő intenzitással reklámozó Henkel és Procter & Gamble 55, illetve 41 százalékkal növelte médiaköltését, így a hagyományosan első Unilever mellett újabb két FMCG-multi került be a top 5-be.

A bankok, az autógyártók és a telekommunikációs cégek nemcsak a hagyományos médiában, hanem az interneten is a legnagyobb hirdetők között szerepeltek. A listaáron mintegy 5,7 milliárd forintra tehető internetes reklámpiacnak közel a 40 százalékát az ő költéseik adták. Rajtuk kívül a légitársaságok és az utazási irodák, a lapkiadók és egyéb médiumok, a biztosítók, valamint az IT cégek használták leggyakrabban reklámcélra a netet 2005-ben.

A hazai internetes piacról a reklámbevételi adatokat maguk a piaci szereplők küldik el havi rendszerességgel. Az online reklámfigyelésben jelenleg résztvevő kiadók, portálok: T-Online Rt., Index.hu Rt., Sanoma Budapest Kiadói Rt., Ringier Kiadó Kft., HVG Online, Napi Online, AdNetwork.