3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt évben közel 40 százalékkal nőtt a banki, 20 százalékkal a gépjármű-hirdetések száma, tisztítószer-reklámból pedig majdnem kétszer annyit láthattunk a televízióban, a sajtóban és a köztéren, mint egy évvel korábban. Az mfor.hu ezúttal a TNS Media Intelligence elemzését közli.

Táblázat a legnagyobb internetes hirdetőkről!

A bankok kiugró reklámköltéséért elsősorban a 2005-ben nevet és arculatot váltó K&H, az egykori Posta Bank fiókhálózatot magába olvasztó Erste, valamint a CIB és az OTP a felelős. Mind a négy bank közel duplájára, sőt az Erste majdnem a triplájára növelte reklámköltését.

Míg 2004-ben a legtöbbet hirdetett banki termék a személyi kölcsön volt, 2005-ben a lakáshitel vette át a vezetést, amiben valószínűleg szerepe volt a kormányzati Fészekrakó program kiterjesztésének. A 2004 január-novemberi időszakhoz képest megduplázódott a banki image, a vállalati banki szolgáltatások, valamint a hitelkártyák népszerűsítésére fordított összeg.

Az FMCG piac egyik nagy meglepetése a tisztítószerek előretörése volt. Az elmúlt évek csökkenő trendjét 2005-ben 33 százalékos növekedés váltotta fel. A JAR márka megjelenése felrázta a mosogatószer piacot, és több mint két és félszeres reklámköltés-növekedést generált a szegmensben. Az általános tisztítószerek piacát a Cillit Bang-Bref Universal rivalizálás jellemezte, aminek köszönhetően 145 százalékkal nőtt a költés. Ezzel párhuzamosan a mosószerek ismertté tételére is 17 százalékkal többet költöttek.

A tisztítószer kategória felpezsdülése alapos átrendeződést hozott a hirdetői rangsorban. Az évek óta egyre csökkenő intenzitással reklámozó Henkel és Procter & Gamble 55, illetve 41 százalékkal növelte médiaköltését, így a hagyományosan első Unilever mellett újabb két FMCG-multi került be a top 5-be.

A bankok, az autógyártók és a telekommunikációs cégek nemcsak a hagyományos médiában, hanem az interneten is a legnagyobb hirdetők között szerepeltek. A listaáron mintegy 5,7 milliárd forintra tehető internetes reklámpiacnak közel a 40 százalékát az ő költéseik adták. Rajtuk kívül a légitársaságok és az utazási irodák, a lapkiadók és egyéb médiumok, a biztosítók, valamint az IT cégek használták leggyakrabban reklámcélra a netet 2005-ben.

A hazai internetes piacról a reklámbevételi adatokat maguk a piaci szereplők küldik el havi rendszerességgel. Az online reklámfigyelésben jelenleg résztvevő kiadók, portálok: T-Online Rt., Index.hu Rt., Sanoma Budapest Kiadói Rt., Ringier Kiadó Kft., HVG Online, Napi Online, AdNetwork.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!