Nem fordítanak kellő gondot a munkáltatók a szakemberek képességeinek fejlesztésére, állítja a SkillSoft most kiadott tanulmánya. Még számos akadályt le kell győzniük a vállalatoknak az online oktatási szolgáltatások hatékony alkalmazásához.
A felmérésben 16 nemzetközi nagyvállalatot vizsgáltak. A megkérdezett vezetők a túlzott nyomást, illetve az ebből fakadó időhiányt nevezték meg elsődleges okként, amiért nem fejlesztik megfelelő mértékben human erőforrás bázisukat. Az e-learning programokat igénybe vevők 51 százaléka nem vagy alig tud időt szakítani a képzésre, az esetek 16 százalékában pedig azért okoz gondot a munkahelyi tanulás, mert a különböző feladatok miatt állandóan félbe kell szakítaniuk a munkatársaknak a képzést, ami lehetetlenné teszi, hogy a tananyagra koncentráljanak.
Sok résztvevő hiányolja a menedzsment kellő támogatását. A válaszadók jelentős része szerint a részlegvezetők és a legmagasabb szintű vezetés csak névleg támogatja az oktatási programokat, és valójában nem kellően nyitott az e-learning lehetőségek felé. Emiatt a munkatársaknak nincs igazán lehetőségük az interneten keresztül történő képzési formák kihasználására.
A SkillSoft e-learning szolgáltatásokat nyújtó cég elemzése szerint a munkavállalók 68 százaléka felelősnek érzi magát képességeiért és tudásáért, és lehetőségei szerint időt szakít az önfejlesztésre. Jellemzően rövid, 10-30 perces időszakokat szánnak az alkalmazottak munkaidő alatt az internetes kurzusokra. A munkahelyeknek mindössze 9 százaléka biztosít helységet kimondottan e-learning oktatási célokra. A megkérdezettek 23 százaléka szabadidejében tanul, 12 százalék pedig az ebédidőt használja ilyen célra.
A 'szórványos' tanulásnak tudható be, hogy az e-learning programban résztvevők 77 százaléka nem fejezi be a megkezdett online kurzusokat.
A többség nem fejezi be az e-learning programokat
Nem fordítanak kellő gondot a munkáltatók a szakemberek képességeinek fejlesztésére, állítja a SkillSoft most kiadott tanulmánya. Még számos akadályt le kell győzniük a vállalatoknak az e-learning szolgáltatások hatékony alkalmazásához.