Vannak tehát, akik a blog-ot privát célokra használják (még mindig a többségben), vannak akik üzleti célokat próbálnak elérni vele, és vannak akik rosszindulatúak (vagy őszinték - nézetpont kérdése).
A nyugati országokban a blog-ot leginkább a marketing, média és technológiai iparágakban használják üzleti célokra, a vállalati belső kapcsolatokban, ügyfélkapcsolatban vagy a partnerekkel való kommunikációban. Egyének karrierépítésre használják vagy promócióra. (Így van ez velem is. A //onlinepr.freeblog.hu csak az online pr témával foglalkozó blog-om, mely többek közt promócióra is lesz használható).
"Blog egy humánabb képviselője lehet a vállalati arculatnak, mind amilyen a sajtóközlemény, vállalati website vagy a cég brosúrája." - Tom Murphy , CapeClear Software
Amit azonban nem árt megemlíteni, az az írás stílusa és tartalma. Egy vállalatban nem akárki írhat és nem akármiről. Gondoljuk csak bele, hogy milyen káosz jönne létre, ha többen a cégből úgy döntenének, hogy ők "segíteni szeretnének a vállalati kommunikációban" és elkezdenének blog-ot írni. Nem kell konkrétan a válsághelyzetekre gondolni - megjelenne a "válság" válsághelyzet nélkül is, és senkinek nem lenne hatalma azt irányítani vagy megállítani.
Azonban szép példa a blog műsornépszerűsítésére és a kereszt-promócióra a TV2 Megasztár Blog c. blogja: mely egy kicsit komplex, de annál érdekesebb módon mutatja be a műsor főszereplőit és az eddigi történeteket.
Jelenleg a blog-ot kevés cég használja, mert nagy a félelem az ismeretlentől és kevés a vállalati know how ezen a területen.
A jövővel kapcsolatban szerintem, csak kevés vállalat fog kihasználni ilyen technológiai újításokat, mert egy részt a felsőoktatásban, másrészt a felnőtt képzésben nem lehet megtalálni szofisztikáltabb oktatási anyagokat. Egy-egy szeminárium talán segít a cégeknek ötletekkel és tippekkel, de az igazi változásokhoz ez kevés. (Sajnos, kicsi a piacunk, sok a komolytalan próbálkozás és sokat ártanak a dilettánsok).
Damjanovich Nebojsa
A vállalati blogok értelme
Ma több mint 4 millió blog létezik a világon, és ahogyan nő a számuk, úgy nő a vállalati felhasználók száma is - CNN.com.