A magyarországi vállalatok sokkal kevésbé maradnak el az ICT eszközök használatában európai uniós társaiktól, mint a magyar háztartások. Ma már az összes magyarországi nagyvállalat rendelkezik internet-kapcsolattal, csakúgy, mint a piemonti, vagy a katalán cégek.
Kisebb lemaradásban vannak a középvállalatok (50-249 alkalmazott), melyek 93 százaléka csatlakozik "csak" az internetre, szemben például Piemonttal. A kisvállalatok (10 és 50 fő közötti alkalmazotti létszám) esetében valamivel nagyobb az országok közötti különbség, de a cégek többségének már ebben a kategóriában is van Internet kapcsolata hazánkban. Bár a világhálós kapcsolódások típusát tekintve a magyarországi vállalatok körében is gyorsan nő a szélessávú csatlakozások aránya, Katalóniához képest jelentős, Piemonthoz képest kevésbé számottevő a lemaradásunk.
Baden-Württembergben a 10 fő feletti cégek 48 százaléka készített saját internetes megjelenést, míg Magyarországon a cégek 49 százaléka. Valamivel előrébb járnak a piemonti és katalán cégek, ahol a honlapok aránya 70 százalék, illetve 55 százalék a 10 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok körében.
A vállalati honlapok túlnyomó többsége azonban még mindig csak a kezdeti statikus fejlődési fokon áll. A katalán és magyar vállalati honlapok 71-72 százaléka, a piemonti weboldalak 80 százaléka csupán a vállalat és termékei bemutatására szorítkozik. Baden-Württembergben ez az arány már jóval kisebb (47 százalék), ott a vállalatok nagyobb arányban mozdultak már el az on-line kereskedelmi megoldások alkalmazása felé.
Interaktivitást, termékek, szolgáltatások keresésének lehetőségét a magasabb fejlődési fokon álló honlapok többsége biztosítja. A hasonló lehetőséget kínáló weboldalak aránya Magyarországon 16 százalék, míg Katalóniában 13 százalék, Piemontban pedig 12 százalék.
Elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (pl. on-line rendelés) átlagosan a céges honlapok 7-10 százaléka kínál, amely téren Magyarország azonos szinten áll a többi régióval.
A magyar, legalább 10 alkalmazottal rendelkező vállalatok negyede vásárolt már vagy értékesítette termékeit, szolgáltatásait on-line módon, interneten keresztül. A piemonti cégek ennél valamivel kisebb arányban voltak aktívak az internetes kereskedelem terén, míg a katalán vállalatok 31 százaléka vásárolt vagy értékesített már az interneten keresztül.
A vállalatok lemaradása jóval kisebb, mint a háztartásoké
A magyar vállalatok sokkal kevésbé maradnak el az ICT eszközök használatában európai uniós társaiktól, mint a magyar háztartások. A vállalati-honlap elterjedtség hazánkban teljesen egy szinten áll a fejlettebb régiókéval, a honlapok túlnyomó többsége viszont még mindig csak a kezdeti, statikus fejlődési fokon áll - derül ki többek között a GKI Gazdaságkutató Rt. az EU Regional-IST programjának keretében végzett felméréséből.