A jelenleg elzárkózók több mint fele alkalmazná ezeket az eszközöket, ha:
- nagyobb és differenciáltabb lenne a megcélozható célcsoport
-
- olcsóbb lenne a kommunikációs csatorna
-
- hatékonyság alapján kellene fizetni
-
- a jelenleginél kedvezőbb áron lennének elérhetőek a piaci információk
Az online marketing/reklámeszközök alkalmazása tekintetében a vállalatok döntően (közel háromnegyed részük) úgy nyilatkozott, hogy csak bizonyos esetben célszerű az alkalmazásuk. A felhasználók véleménye szerint az online marketing/reklám eszközöket elsődlegesen információközlésre, másodlagosan értékesítés-ösztönzésre tarják alkalmasnak és csak harmadsorban használható márkaépítésre.
A leghatékonyabb marketing eszközöknek a vállalatok az online ügyfélszolgálatot és PR-t tartják. A reklámeszközök tekintetében pedig a két leghatékonyabbnak ítélt eszköz a honlap és az email marketing. Ezeket az eszközöket a hirdetési célú cikkek és a nyereményjátékokkal egybekötött hirdetések követik a hatékonyság megítélését illetően.
Az alkalmazott eszközök hatékonyságát a vállalatok 1/3 része nem tudja megítélni, közel 20 százalékuk nem elégedett és közel 50 százalékuk legalább átlagosan elégedett ezen eszközök eredményével. A hatékonyság merését döntően a cégen belül vizsgálják (közel 70 százalék) és csak másodsorban bíznak meg reklámügynökségeket, piackutató, webdesigner- tanácsadó, stb cégeket - állítja a NetGo.hu felmérése.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
5 találós kérdés a marketing menedzsereknek