2p

Az interneten elérhető vállalatok 50 százaléka tervezi növelni az online marketing és reklámra eszközökre fordított költségvetést a 2004-es évben. Ugyanakkor a vállalatok ötöde szerint az internetes megjelenés semmilyen plusz bevételt nem jelent.

A jelenleg elzárkózók több mint fele alkalmazná ezeket az eszközöket, ha:

  • nagyobb és differenciáltabb lenne a megcélozható célcsoport

  • olcsóbb lenne a kommunikációs csatorna

  • hatékonyság alapján kellene fizetni

  • a jelenleginél kedvezőbb áron lennének elérhetőek a piaci információk


Az online marketing/reklámeszközök alkalmazása tekintetében a vállalatok döntően (közel háromnegyed részük) úgy nyilatkozott, hogy csak bizonyos esetben célszerű az alkalmazásuk. A felhasználók véleménye szerint az online marketing/reklám eszközöket elsődlegesen információközlésre, másodlagosan értékesítés-ösztönzésre tarják alkalmasnak és csak harmadsorban használható márkaépítésre.

A leghatékonyabb marketing eszközöknek a vállalatok az online ügyfélszolgálatot és PR-t tartják. A reklámeszközök tekintetében pedig a két leghatékonyabbnak ítélt eszköz a honlap és az email marketing. Ezeket az eszközöket a hirdetési célú cikkek és a nyereményjátékokkal egybekötött hirdetések követik a hatékonyság megítélését illetően.

Az alkalmazott eszközök hatékonyságát a vállalatok 1/3 része nem tudja megítélni, közel 20 százalékuk nem elégedett és közel 50 százalékuk legalább átlagosan elégedett ezen eszközök eredményével. A hatékonyság merését döntően a cégen belül vizsgálják (közel 70 százalék) és csak másodsorban bíznak meg reklámügynökségeket, piackutató, webdesigner- tanácsadó, stb cégeket - állítja a NetGo.hu felmérése.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
5 találós kérdés a marketing menedzsereknek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!