A munkamániás amerikaiak körében rendkívül népszerű lett a sorozat, melyben a játékosok vetélkedtek egy évi 250 ezer dollár fizetést biztosító állásért, a milliárdos Donald Trump cégének vezetésében.
A játék ugyan befejeződött, de a cégek között most indult be igazán a versengés, hogy minél többet profitáljanak a vártnál jóval nagyobb sikert arató műsor népszerűségéből.
Az egyik legnagyobb nyertes a Chrysler brand. A Donald Trump által a műsor végén a jelentkezőkből munkatársnak választott Bill Rancic egy Chrysler Crossfire Roadstert is hazavihetett, nagy nyilvánosságot biztosítva ezzel a márkának.
A műsor weboldalán, melyet az NBC készített, a nézők a műsor egész ideje alatt szavazhattak arra, négy modellből melyiket nyerje meg bónuszként Trump jövendő munkatársa. Közel 350 ezer látogató vett részt az online szavazáson, ebből 291 ezren jelölték meg a Crossfire Roadstert. A cég szóvivője szerint azzal, hogy bevásárolták magukat a műsorba, az új modellt sikerült a Gyakornok szellemiségéhez kötni, és egy fiatalos, agresszív, győztes imázst biztosítani a brandnek.
Más márkák is beszálltak a valóságshow körüli kampányba. Az FHM magazinban négy kiesett női jelölt mutatkozott be. Kwame Jacksont, a második helyezettet a KFC karolta fel, menedzseri szerződést ajánlva neki, heti 25 ezer dolláros fizetéssel.
(Menedzsment Fórum)
A valóságshow-t támogató cégek is nyertek
29 millió néző követte figyelemmel az Egyesült Államokban a Gyakornok című reality show utolsó, tizenharmadik adását. Ezzel múlt hét csütörtök este az NBC minden konkurensének nézettségét felülmúlta.